تماس تلفنی روسیه با مقامات رژیم جنایتکار صهیونیستی

وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که کشورش در تماس با مقامات رژیم صهیونیستی تاکید کرده است که مساله فلسطین با زور قابل حل نیست.

تصویر تماس تلفنی روسیه با مقامات رژیم جنایتکار صهیونیستی

به گزارش سایت خبری پرسون، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: هنگامی که با همتایان اسرائیلی خود ارتباط برقرار می‌کنیم، سعی می‌کنیم این موضوع را منتقل کنیم که تلاش برای حل همه چیز با زور و بدون داشتن هیچ گزینه جایگزین، یک «بن بست» است.

پیش از این ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی و بمباران مدرسه التابعین غزه گفته بود: ما از طرف اسرائیلی می‌خواهیم که از چنین حملاتی به زیرساخت‌های غیرنظامی خودداری کند زیرا معتقدیم این حملات قابل توجیه نیست.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز پیشتر گفته بود: مسکو در تمامی مجامع بین‌المللی، ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس فلسطین را محکوم کرده است و اتفاقات اخیر خاورمیانه را ناشی از حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا و غرب از اسرائیل می‌داند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از حدود ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

در تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه وی و یک نفر از محافظینش به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا

753088