سران لندن و پاریس درباره اوکراین رایزنی کردند

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه خبر دادند.

تصویر سران لندن و پاریس درباره اوکراین رایزنی کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه، امروز پنجشنبه ۲۹ اوت (۸ شهریور) با «کر استارمر»، نخست وزیر انگلیس در کاخ الیزه دیدار کرد.

طبق بیانیه رسانه‌ای سفارت فرانسه در لندن، در طول این دیدار، رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس در ابتدا درباره وضعیت اوکراین گفتگو کردند. آنها توافق کردند که به حمایت از اوکراینی‌ها تا زمانی که برای تضمین دفاع و امنیت کشور و کل قاره اروپا ضروری است ادامه دهند.

رهبران دو کشور همچنین درباره وضعیت خاورمیانه صحبت کردند و نهایت نگرانی خود را از افزایش تنش ها در منطقه ابراز کردند.

طبق این بیانیه، ماکرون و استارمر تاکید کردند که به گفتگوهای خود با همتایان خود در منطقه ادامه خواهند داد تا از همه طرف ها بخواهند تنش زدایی کنند. آنها همچنین درخواست خود را برای آتش‌بس فوری که امکان آزادی اسرا و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم می کند، تکرار کردند.

رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس در راستای بحث خود در پایان اجلاس جامعه سیاسی اروپا در «بلنهایم» در ۱۸ ژوئه، در مورد چشم انداز روابط بین اتحادیه اروپا و انگلیس نیز صحبت کردند.

در پایان، رهبران دو کشور بر تمایل خود برای تعمیق روابط دوجانبه به ویژه در زمینه‌های دفاعی، امنیتی و انرژی تاکید کردند. آنها همچنین تصمیم گرفتند به همکاری خود در زمینه مهاجرت غیرقانونی در کانال، به ویژه در مواجهه با حلقه‌های قاچاق انسان، تعمیق بخشند.

از طرفی، طبق گزارش شبکه خبری «یورونیوز»، استارمر در پاریس اعلام کرد که مقامات دو کشور بر سر تدوین یک «برنامه اقدام مشترک برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی» به توافق رسیدند.

او در پاسخ به تمایل بروکسل برای عقد توافقی در موضوع حرکت آزاد جوانان میان بریتانیا و اتحادیه اروپا نیز گفت که برنامه‌ای در این باره ندارد و در موضوع چگونگی تقویت رابطه با اتحادیه اروپا بر «خط قرمزهای روشن» پایبند است.

همزمان با این سفرهای دیپلماتیک، میگل برگر سفیر آلمان در بریتانیا نیز در گفتگو با بی‌بی‌سی اعلام کرد: «سوء تفاهم‌های زیادی درباره معنای واقعی حرکت جوانان وجود دارد. در حالی که این موضوع به معنای آزادی رفت و آمد نیست و ربطی به بحث مهاجرت ندارد.»

او افزود: «منظور این است که جوانان، یعنی کسانی که بیشتر از همه از برکسیت ضرر کرده‌اند، این امکان را داشته باشند تا برای مدت محدودی از بریتانیا به اتحادیه اروپا و یا بلعکس بروند و پس از مدتی نیز آن کشور را ترک کنند. این کار باعث افزایش فرصت برای جوانان می‌شود و نه‌تنها آلمان بلکه همه ۲۷ کشور اتحادیه اروپا می‌خواهند چنین فرصتی را برای آنها فراهم کنند.»

منبع: ایسنا

752889