پیام تبریک وزیر امور خارجه هلند به عراقچی

کاسپر ولدکمپ وزیر امور خارجه هلند با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان گفتگوی تلفنی انجام داد.
تصویر پیام تبریک وزیر امور خارجه هلند به عراقچی

به گزارش سایت خبری پرسون، کاسپر ولدکمپ وزیر امور خارجه هلند در تماس تلفنی با سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان، ضمن تبریک انتصاب ایشان بعنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه هلند با اشاره به نگرانی کشورش از افزایش بحران در منطقه غرب آسیا، خواستار خویشتنداری تمامی طرف ها و جلوگیری از گسترش تنش شد.

وی افزود: هلند امیدوار است چرخه خشونت و تنش در منطقه متوقف گردد و امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه و پایان رنج مردم فلسطین فراهم شود.

عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان نیز با تشکر از همتای هلندی خود، توسعه مناسبات مبتنی بر احترام متقابل با هلند را ممکن ارزیابی نمود.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان درخصوص تحولات غرب آسیا ضمن تاکید بر ضرورت توقف فوری جنگ علیه مردم غزه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان تنش‌زدایی در منطقه غرب آسیاست، این در حالیست که ماشین کشتار و خشونت رژیم صهیونیستی باعث افزایش تنش و خشونت در منطقه شده است.

طرفین در این گفتگوی تلفنی همچنین برخی از موضوعات مورد علاقه از جمله مذاکرات مربوط به رفع تحریم ها، موضوعات کنسولی و همچنین بحران اوکراین را مورد توجه و تبادل نظر قرار داده و بر ادامه مشورت های سیاسی میان دو طرف تاکید کردند.

منبع: تسنیم

752781