توقف فروش بیت‌کوین توسط دارندگان بلندمدت!+ بررسی وضعیت فعلی و پیش‌بینی آینده

یکی از تحلیلگران حوزه کریپتو به نام امر طاها (Amr Taha) اعلام کرده که دارندگان بلندمدت بیت‌کوین تاکنون مبلغ ۱۰ میلیارد دلار برای خرید این ارز دیجیتال هزینه کرده‌اند.
تصویر توقف فروش بیت‌کوین توسط دارندگان بلندمدت!+ بررسی وضعیت فعلی و پیش‌بینی آینده

به گزارش سایت خبری پرسون، با کاهش قیمت بیت‌کوین نسبت به اوج تاریخی خود در سال ۲۰۲۱، میزان فروش این دارندگان نیز کاهش یافته است.

دارندگان بلندمدت به سرمایه‌گذارانی اطلاق می‌شود که بیت‌کوین را برای مدت بیش از ۱۵۵ روز نگهداری می‌کنند. طاها توضیح داد که پس از عبور از این دوره، احتمال فروش به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد و این دارندگان نسبت به نوسانات کوتاه‌مدت بازار واکنش کمتری نشان می‌دهند.

به گفته یکی دیگر از تحلیلگران بازار به نام اکسل آدلر (Axel Adler)، از زمان آغاز روند ۲۹ روزه‌ای که بیت‌کوین زیر ۶۹ هزار دلار معامله می‌شود، فشار فروش از سوی دارندگان بلندمدت به میزان ۳.۷ برابر کاهش یافته است.

در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین با کاهش ۵.۹ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۵۹۳۱۴ دلار رسیده است. این رقم حدود ۸ درصد کمتر از میانگین قیمتی است که دارندگان بلندمدت برای خرید بیت‌کوین پرداخت کرده‌اند.

با این حال، معامله‌گران ارز دیجیتال پیش‌بینی می‌کنند که احتمال کاهش بیشتر قیمت بیت‌کوین وجود دارد و این موضوع ممکن است دارندگان بلندمدت را به نگهداری بیشتر ذخایر خود ترغیب کند تا فرصت‌های بهتری برای سودآوری به دست بیاورند.

در این میان، برخی از معامله‌گران سطح حمایتی ۵۰ هزار دلار را بسیار مهم می‌دانند و معتقدند که شکست این سطح، بیت‌کوین را وارد مرحله‌ای چالش‌برانگیز خواهد کرد.

شایان ذکر است، گزارش تیم گلس‌نود (Glassnode) در ماه ژوئن نشان داد که حدود سه‌چهارم از بیت‌کوین‌های در گردش طی شش ماه گذشته جابجا نشده‌اند.

منبع: رمزارز نیوز

752714