آذربایجانی:

سپاهان بابت رعایت سقف بودجه دچار ضرر شده است

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان گفت: باشگاه برای رعایت سقف بودجه دست به اقدامات بسیاری زد و اگر قرار است تیمی ادعا کند با رعایت سقف بودجه، ضررهایی به آن وارد شده، سپاهان است.
تصویر سپاهان بابت رعایت سقف بودجه دچار ضرر شده است

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛‌ مهدی آذربایجانی درخصوص مباحث مربوط به سقف بودجه این فصل و صادر نشدن کارت بازی برخی از بازیکنان سپاهان اظهار کرد: سازمان لیگ براساس دستورالعمل ناظر بر قراردادهای بازیکنان، قراردادهای بازیکنان و برخی از موارد را تحت عنوان سقف بودجه کنترل می‌کند که باشگاه سپاهان نیز به موارد قانونی و دستورالعمل‌های آن پایبند است. پیش از این پیشنهاد دادیم که پاداش‌های آسیایی نیز در سقف بودجه در نظر گرفته شود و قرار است این پیشنهاد در کمیته نقل و انتقالات فدراسیون مورد بررسی قرار گیرد؛ گویا تصمیم‌های خوبی نیز اتخاذ شده است.

وی با اشاره به شرایط تیم فوتبال سپاهان در نقل و انتقالات افزود: سپاهان در فصل جاری به دستورالعمل‌های مربوط به سقف بودجه پایبند بود. بازیکنان باکیفیتی از سپاهان جدا شدند، اما تلاش کردیم که جایگزینان خوبی برای این بازیکنان جذب کنیم، هرچند که می‌توان گفت بازیکنان بسیار خوبی از سپاهان جدا شدند. همه می‌دانند که باشگاه برای رعایت سقف بودجه دست به اقدامات بسیاری زد و اگر قرار است تیمی ادعا کند با رعایت سقف بودجه، ضررهایی به آن وارد شده، سپاهان است. از سوی دیگر به طور کلی مبلغ قابل توجهی را از طریق ترانسفر بازیکنان و پاداش‌های آسیایی در اختیار داشتیم که این عدد باید به رقم سقف قرارداد اضافه شود.

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان بیان کرد: بررسی مبلغ سقف بودجه فعالیتی تخصصی است و مواردی در تعامل با سازمان لیگ وجود دارد که از طریق مذاکره و استدلال برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم نگاه ملی به نمایندگان ایران در آسیا وجود داشته باشد، ادامه داد: امیدوارم سازمان لیگ استدلال‌های موجود در این زمینه را قبول کند تا پیش از اضافه شدن پاداش‌های آسیایی به سقف بودجه بتوانیم قرارداد بازیکنان خود را ثبت کنیم و در بازی بعدی آن‌ها را در اختیار داشته باشیم.

آذربایجانی درباره درخواست افزایش سقف بودجه از سوی باشگاه‌های حاضر در آسیا ادامه داد: اصراری بر افزایش سقف بودجه نداریم و تاکید ما این است که بند ۷ اساس‌نامه که مبنی بر اضافه شدن پاداش‌های آسیایی است را در این برهه فعال کنند چراکه تیم‌های حاضر در آسیا به آن نیاز دارند.

وی در تشریح وضعیت قراردادهای بازیکنان سپاهان یادآور شد: درخواست ما، اضافه شدن پاداش‌های آسیایی به سقف بود و به نظر من، بهتر است زمانی‌که درآمدهای سپاهان قطعی شد حسابرسی سقف بودجه باشگاه صورت بگیرد.

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان خاطر نشان کرد: در حال حاضر رفتارهای سازمان لیگ با سپاهان بسیار دقیق و سخت‌گیرانه است، اما هیچ مشکلی ندارد چراکه همواره سعی کرده‌ایم قراردادهای شفاف و مطابق با واقعیت داشته باشیم و به همین دلیل این سخت‌گیری‌ها را تحمل و موارد قانونی را نیز رعایت خواهیم کرد.

وی پیرامون رعایت سقف بودجه توسط سایر تیم‌ها عنوان کرد: فیرپلی مالی در کشورهای اروپایی زیر نظر سازمانی است که بودجه را بررسی می‌کند و اگر ما قصد داریم چنین کاری انجام دهیم نیازمند سازوکار دقیقی هستیم که اگر آن را در اختیار نداشته باشیم موفق نخواهیم بود.

آذربایجانی تصریح کرد: همه چیز مشخص است و به راحتی می‌توان فهمید هیچ بازیکنی در تیم جدید خود مبلغ پایین‌تری نسبت به تیم قبلی دریافت نخواهد کرد و هر چقدر که عاشق و شیفته تیمی باشد باز هم آینده حرفه‌ای خود را در نظر می‌گیرد.

وی درباره بازیکنان جذب شده در سایر تیم‌های آسیایی و اینکه چگونه قرارداد آنها ثبت شده و سقف قرارداد رعایت می‌شود، گفت: اینکه چه اتفاقی در بعضی باشگاه‌ها رخ می‌دهد را نمی‌دانم و برخلاف سایر تیم‌ها برای پرداختن به رقیب تلاش نخواهیم کرد و در میدان حرف خود را می‌زنیم.

منبع: ایمنا

752607