سرمایه ورودی به بازار رکورد پنج‌هفته‌ای را شکست! زمان رالی بزرگ فرا رسیده؟

گزارش اخیر شرکت کوین‌شیرز نشان می‌دهد که در هفته گذشته، بازار ارزهای دیجیتال شاهد افزایش چشمگیری در فعالیت‌های سرمایه‌گذاری بود و محصولات سرمایه‌گذاری مبتنی بر دارایی‌های دیجیتال، بیشترین ورودی سرمایه خود را در پنج هفته اخیر ثبت کردند.
تصویر سرمایه ورودی به بازار رکورد پنج‌هفته‌ای را شکست! زمان رالی بزرگ فرا رسیده؟

به گزارش سایت خبری پرسون، این افزایش در حالی رخ داده که سرمایه‌گذاران انتظار کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده را دارند؛ اتفاقی که می‌تواند تأثیرات قابل‌توجهی بر بازارهای مالی، از جمله ارزهای دیجیتال، بگذارد.

براساس گزارش کوین‌شیرز، از ۱۸ تا ۲۴ آگوست، محصولات سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال شاهد ورود سرمایه به مجموع ۵۳۳ میلیون دلار بودند که نشان‌دهنده تغییر قابل‌توجهی در احساسات بازار است.

بیشتر این جریان‌های سرمایه به محصولات قابل‌معامله در بورس (ETP) مرتبط با بیت‌کوین اختصاص داشت که مجموعاً ۵۴۳ میلیون دلار را به خود جذب کردند. صندوق ETF بیت‌کوین بلک‌راک نیز در طول هفته، ۳۱۸ میلیون دلار ورود سرمایه را ثبت کرد.

البته شایان ذکر است که محصولات سرمایه‌گذاری مرتبط با اتریوم در همین دوره موفقیت چندانی نداشتند. علی‌رغم اینکه ETFهای اتریوم همچنان در حال جذب سرمایه هستند، در هفته گذشته حدود ۳۶ میلیون دلار سرمایه از محصولات سرمایه‌گذاری مرتبط با اتریوم خارج شده است.

همان‌طور که گفته شد، افزایش علاقه به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال، به ویژه بیت‌کوین، پس از اظهارنظرهای نرم جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در گردهمایی اقتصادی جکسون هول در ۲۱ آگوست رخ داد.

در این اجلاس، پاول اشاره کرد که اولین کاهش نرخ بهره ممکن است زودتر از سپتامبر ۲۰۲۴ اتفاق بیفتد، پیش‌بینی‌ای که باعث شده سرمایه‌گذاران در انتظار ایجاد یک محیط مطلوب‌تر برای دارایی‌های پرریسک مانند ارزهای دیجیتال، پرتفوی خود را دوباره تنظیم کنند.

منبع: رمزارز نیوز

752523