نقدینگی مهم‌ترین مشکل فعلی حوزه دارو است

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، نقدینگی را مهم‌ترین مشکل حال حاضر حوزه دارو خواند و گفت: باید جهت رفع مشکلات دست به دست یکدیگر دهیم و با توجه به تغییر دولت، ضمن تبیین مشکلات، لازم است کمک‌خواهی انجام شود.
تصویر نقدینگی مهم‌ترین مشکل فعلی حوزه دارو است

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر غلامحسین صادقیان در همایش روز داروساز که توسط سازمان غذا و دارو برگزار شد، فراهم کردن دسترسی آسان و عادلانه به دارو را وظیفه سازمان غذا و دارو خواند و با اشاره به مشکلات فعلی این حوزه، گفت: باید جهت رفع مشکلات دست به دست یکدیگر دهیم و با توجه به تغییر دولت، ضمن تبیین مشکلات، لازم است کمک‌خواهی انجام شود.

وی نقدینگی را مهم‌ترین مشکل فعلی حوزه دارو دانست و افزود: اگر در جهت رفع این مشکل هم‌افزایی نشود، قاعدتا همه حلقه‌های زنجیره‌ تامین دارو با مشکل مواجه می‌شوند.

صادقیان با اشاره به اینکه وقت زیادی از مسوولان سازمان در جهت رفع مشکل نقدینگی، پیگیری مطالبات حوزه دارو، تسهیلات بانکی و ارزی و ... گرفته می‌شود، در عین حال از دولت جدید خواست که توجه ویژه‌ای به مباحث دارو داشته باشد و گفت: در همین راستا نیز دکتر ظفرقندی – وزیر بهداشت، دارو را از اولویت‌های وزارت بهداشت اعلام کرده‌اند. امیدواریم سایر مجموعه‌های دولت هم حساسیت این موضوع را درک کنند و همراهی لازم را با حوزه سلامت و وزارت داشته باشند.

وی در ادامه صحبت‌هایش، نیروی انسانی متخصص را مهم‌ترین سرمایه سازمان غذا و دارو دانست و افزود: اما در عین حال محدودیت‌هایی در تامین نیروی انسانی متخصص و جذب نیروی متخصص داریم.

مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو همچنین به برونسپاری خدمات اشاره کرد و گفت: یکی از رویکردها در این دوره بحث برونسپاری خدمات و استفاده از پتانسیل بخش خصوصی در یک سری از فرایندها بود. در این زمینه دستورالعمل برونسپاری را منتشر کردیم و شرایط حضور نیز مشخص شده است. انتظار داریم انجمن داروسازان و سایر سازمان‌های موثر، در این زمینه کمک کنند. بی‌تردید این موضوع در تامین داروی مردم و همچنین رفع مشکلات زنجیره تامین دارو می‌تواند بسیار موثر باشد.

منبع: ایسنا

752512