سلیمی:

نیازی به استعفای نوری قزلجه و دنیامالی از نمایندگی مجلس نبود

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:درباره وزرا نیاز به استعفا از نمایندگی مجلس نیست و زمانی که نمایندگان به فردی که نماینده مجلس بوده است برای تصدی وزارتخانه‌ها رأی اعتماد می‌دهند، به منزله پذیرش استعفای آن فرد از نمایندگی مجلس است.
تصویر نیازی به استعفای نوری قزلجه و دنیامالی از نمایندگی مجلس نبود

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به انتصاب «عبدالرحیم حسین‌زاده»، نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی به سمت معاون امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از سوی رئیس‌جمهور، گفت: باید درخواست استعفای حسین‌زاده از نمایندگی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق روال آئین نامه داخلی مجلس، باید درخواست استعفای حسین‌زاده از نمایندگی مجلس به هیأت رئیسه ارائه و پس از اعلام وصول، در صحن مجلس مطرح شود. در ادامه فرد متقاضی استعفا از نمایندگی مجلس باید صحبت کند و اگر فرد یا افرادی مخالف هستند، باید صحبت کند و در نهایت درخواست استعفای آن فرد از نمایندگی مجلس شورای اسلامی به رأی نمایندگان مجلس گذاشته می‌شود که در صورت موافقت اکثریت نمایندگان، آن فرد می‌تواند در سمت جدید خود فعالیت کند.

وی متذکر شد: در سال‌های قبل هم افرادی مانند علیرضا زاکانی برای شهردار شدن و کاظم جلالی برای فعالیت به عنوان سفیر ایران در روسیه، درخواست استعفا از نمایندگی مجلس دادند و درخواست آنان در صحن مجلس بررسی و مورد پذیرش نمایندگان قرار گرفت و سپس مسئولیت‌های جدید خود را بر عهده گرفتند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: غلامرضا نوری قزلجه و احمد دنیامالی نیز دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودند که به ترتیب و با رأی اعتماد نمایندگان مجلس به عنوان وزیر جهاد کشاورزی و وزیر ورزش و جوانان انتخاب شدند. بنابراین درباره وزرا نیاز به استعفا از نمایندگی مجلس نیست و زمانی که نمایندگان به فردی که نماینده مجلس بوده است برای تصدی وزارتخانه‌ها رأی اعتماد می‌دهند، به منزله پذیرش استعفای آن فرد از نمایندگی مجلس است.

سلیمی در ادامه، گفت: همچنین با توجه به اینکه غلامرضا نوری قزلجه عضو هیأت رئیسه مجلس بود و الان وزیر جهاد کشاورزی شده است، انتخابات هیأت رئیسه مجلس برای تعیین جایگزین وی تا پایان شهریور ماه برگزار می‌شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: داوطلبان ناظری هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی باید ثبت نام کنند و در صحن مجلس رأی‌گیری خواهد شد تا عضو جدید ناظر هیأت رئیسه مجلس و جایگزین نوری قزلجه مشخص شود.

منبع: مهر

752445