عملیات حزب الله اسرائیل را تعطیل کرد!

حمله گسترده موشکی-پهپادی حزب الله لبنان به عمق اراضی اشغالی، بار دیگر تردیدها در میان افکار عمومی ساکن در فلسطین اشغالی مبنی بر کارآمدی سامانه های پدافندی رژیم اشغالگر قدس در حراست از جان آن ها را تشدید کرد. موضوعی که خود به مثابه یک محرک مهم و محوری در افزایش فشارها علیه دولت نتانیاهو در بحبوحه تداوم یافتن جنگ غزه و البته ماجراجویی‌های صهیونیست‌ها در سطح منطقه، ایفای نقش می‌کند.

تصویر عملیات حزب الله اسرائیل را تعطیل کرد!

به گزارش سایت خبری پرسون، حزب الله لبنان به تازگی در قالب آنچه مرحله نخست عملیات انتقام جویانه این جنبش از رژیم اشغالگر قدس (به دلیل اقدام تروریستی چند وقت قبل این رژیم در تررو شهید "فواد شکر" از فرماندهان ارشد حزب الله در بیروت) عنوان شده، بیش از ۳۲۰ موشک را به سایت های مختلف نظامی و اطلاعاتی رژیم صیهونیستی شلیک کرده و گزارش های مختلفی از اصابت مستقیم پهپادهای حزب الله لبنان به اهدافی در حیفا و تل آویو نیز مخابره شده و در عین حال، این جنبش یک کشتی جنگی صهیونیستها در آب های مدیترانه را نیز به طور مستقیم هدف قرار داده است.

در این راستا، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان نیز ساعاتی پس از عملیات انتقام جویانه این جنبش، در سخنرانی به تشریح ابعاد مختلف این واقعه پرداخته است.

حمله گسترده موشکی-پهپادی حزب الله لبنان به عمق اراضی اشغالی، بار دیگر تردیدها در میان افکار عمومی ساکن در فسلطین اشغالی مبنی بر کارآمدی سامانه های پدافندی رژیم اشغالگر قدس در حراست از جان آن ها را تشدید کرد. موضوعی که خود به مثابه یک محرک مهم و محوری در افزایش فشارها علیه دولت نتانیاهو در بحبوحه تداوم یافتن جنگ غزه و البته ماجراجویی های صهیونیست ها در سطح منطقه، ایفای نقش می کند.

عملیات انتقام جویانه اخیر حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی بار دیگر این مساله که معادلات بازدارندگی در سطح منطقه به نحوی جدی و بنیادین تغییر کرده اند را مورد تاکید قرار داد. این مساله به طور خاص از سوی دبیر کل حزب الله لبنان نیز مورد اشاره قرار گرفت و وی تاکید کرد که "دوره تهدیدات اسرائیل به پایان رسیده است و حزب الله با حملات خود کاری کرد که سراسر رژیم اشغالگر قدس به کل تعطیل شد".

از این رو، بار دیگر این واقعیت تلخ برای صهیونیست ها و البته متحدان غربی و منطقه ای آن ها روشن شد که منطق بازدارندگی جدیدی در سطح منطقه حاکم شده که توان هزینه تراشی های قابل توجهی را علیه آن ها دارد.

رژیم صهیونیستی به قدری در شوک حمله انتقام جویانه حزب الله لبنان بوده که به طور همزمان دو دستورکار مهم را مد نظر قرار داده است. اول اینکه این رژیم تا جای ممکن سعی در سانسور واقعیت ها داشته و دیدیم که مقام های ارشد سیاسی و نظامی اسرائیلی علی رغم صحبت در مورد حمله حزب الله لبنان، وارد جزئیات نشدند و هیچ تصویری را در مورد خسارات این حمله ارائه نکردند. دوم اینکه صهیونیست ها شروع به طرح روایت های انحرافی کردند و مدعی شدند که قبل از آغاز حمله حزب الله لبنان، اسرائیل توانسته شمار زیادی از سکوهای موشکی حزب الله و ادوات نظامی این جنبش را از کار بیندازد و منهدم کند.

در این چهارچوب، سید حسن نصرالله در قالب سخنرانی خود پس از عملیات اخیر حزب الله به صراحت تاکید کرد که اسرائیل صرفا دروغ می گوید و نتوانسته مانع از عملیات حزب الله شود. به گفته دبیر کل حزب الله لبنان، صهیونیست ها تنها توانسته اند دو سکوی پرتاب موشک را هدف گیرند که این مساله نیز اتفاق مهمی نبوده است. به بیان ساده تر، سخنرانی سید حسن نصرالله پس از اجرای عملیات اخیر حزب الله را نیز بایستی به مثابه پیوست رسانه ای و تشریحی این عملیات در نظر گرفت که آن هم چالش های جدی را برای صهیونیست ها ایجاد کرده است.

با این همه، همانطور که دبیرکل حزب الله لبنان گفته است، هر چه زمان به جلو حرکت کند، ابعاد تازه تری از عمیلات اخیر حزب الله و خسارات آن به رژیم صهیونیستی آشکار می شود.

حزب الله به نحوی هوشمندانه همچنان موضعی فعال در رابطه با تداوم عملیات انتقام جویانه خود دارد و همین مساله نیز به یک بحران تمام‌عیار برای صهیونیست ها تبدیل شده است.

منبع: سایت الف

752362