حمله گسترده روسیه به تاسیسات نظامی اوکراین/فیلم

حمله گسترده موشکی و پهپادی روسیه به تاسیسات نظامی اوکراین آغاز شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، روسیه در یک سری حملات گسترده با هشدار حمله هوایی در سراسر خاک اوکراین تاسیسات صنایع دفاعی این کشور را هدف قرار داده است. رسانه های اوکراینی از انفجار در تعدادی از شهرهای سراسر اوکراین از جمله کی‌یف، خارکیف، سومی، پولتاوا، وینیتسا، دنپروپتروفسک و اودسا خبر داده‌اند. بزرگترین شرکت انرژی اوکراین هم خاموشی اضطراری در سراسر اوکراین اعلام کرد.

بامداد امروز (دوشنبه) ۲۶ اوت، همزمان با حمله موشکی و پهپادی روسیه، صدای انفجارهایی در کی‌یف، پایتخت اوکراین و سایر شهرهای سراسر این کشور شنیده شد.

گفته می‌شود آژیرهای حمله هوایی درست قبل از ساعت ۶ صبح در سراسر اوکراین به صدا درآمد.

خبرنگاران ایندیپندنت کی‌یف گزارش دادند کمی قبل از ساعت ۸:۳۰ صبح صدای انفجارهایی را در پایتخت شنیدند که چند دقیقه بعد دوباره صدای چندین انفجار دیگر به گوش رسید. صداهای دیگری نیز دقایقی بعد از ساعت ۹:۰۰ صبح، کمی پس از آن شنیده شد که نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد میگ-۳۱های روسی که برای پرتاب موشک‌های بالستیک کینژال استفاده می‌شود، در آسمان دیده می‌شود.

به گفته مقامات محلی، قطع برق در کی‌یف پس از این انفجارها آغاز شد و در مجموع ۱۲ انفجار در کی‌یف اتفاق افتاده است.

اندکی پس از ساعت ۹ صبح، بزرگ‌ترین شرکت خصوصی انرژی اوکراین (DTEK) اعلام کرد که قطعی برق اضطراری در سراسر اوکراین برقرار است.

همچنین ایهور ترخوف، شهردار خارکیف گزارش داد که صدای انفجار در این شهر هم شنیده شده است.

انفجارهایی نیز در اودسا، وینیتسیا، زاپوریژژیا، کرمنچوک، دنیپرو، خملنیتسکی، کروپیونیتسکی، کریوی ریح گزارش شده است.

ایهور پولیشچوک، شهردار لوتسک، واقع در شمال غربی اوکراین گفت در این شهر یک ساختمان آپارتمان آسیب دیده است. او سپس از کشته شدن یک نفر در نتیجه این حملات خبر داد.

نیروی هوایی اوکراین در ابتدا از فعالیت ۱۱ هواپیمای بمب‌افکن روسی و همچنین تعداد زیادی پهپاد کامیکازه در حال حرکت به سمت شهرهای سراسر این کشور خبر داد.

نیروی هوایی اوکراین بعدتر از شلیک چندین گروه موشک از انواع مختلف خبر داد. بعداً اعلام شد که ۶ هواپیمای بمب‌افکن دیگر روسیه در آسمان هستند.

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد یک تأسیسات انرژی در اودسا مورد حمله قرار گرفته است. در شهر استری در منطقه لِووف هم انفجار بزرگی رخ داد که به قطع برق منجر شد.

در ایوانو-فرانکوفسک، شهری در غرب اوکراین یک حمله به انباری حاوی تجهیزات نظامی انجام شد و انفجاری نیز در منطقه‌ای دیگر رخ داد که نیروهای اوکراینی دو فروند جنگنده F-۱۶ را در آن پنهان کرده بودند.

در شهر وولین، واقع در شمال غرب نیز حمله‌ای به یک مکان نظامی اوکراین انجام گرفت.

تصاویری از آسمان اوکراین بعد از حمله موشکی و پهپادی روسیه به تاسیسات نظامی ببینید.

منبع: مهر

752304