لاپید بر ضرورت برکناری نتانیاهو تاکید کرد

رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بار دیگر خواستار برکناری نخست‌وزیر این رژیم به دلیل مانع تراشی در مسیر دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا با جنبش حماس شد.

تصویر لاپید بر ضرورت برکناری نتانیاهو تاکید کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، «یائیر لاپید» رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر سابق این رژیم در این باره از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر به دلیل پافشاری بر ادامه جنگ و بی‌توجهی وی به سرنوشت اسرای صهیونیست در نوار غزه انتقاد کرد.

لاپید اظهار کرد: نتانیاهو باید برود، او باید هشتم اکتبر از سمتش استعفا می‌داد.

وی افزود: همه کسانی که مسئول شکست حمله هفتم اکتبر هستند، از جمله نتانیاهو و رئیس ستاد ارتش باید استعفا دهند.

لاپید در ادامه همچنین به مذاکرات با حماس در خصوص تبادل اسرا اشاره کرد و گفت: تلاش‌های نتانیاهو برای برهم زدن مذاکرات باید متوقف شود و اکنون قبل از مرگ گروگان‌ها (اسرای صهیونیست در نوار غزه) به توافق نیاز داریم.

یائیر لاپید پیشتر نیز از اقدامات نتانیاهو برای شکست مذاکرات و امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسیران در غزه به شدت انتقاد کرده بود.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

مخالفت نتانیاهو با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، بنیامین نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می کند.

منبع: ایرنا

752168