اظهارات ژنرال بازنشسته صهیونیست درباره فروپاشی کابینه نتانیاهو

ژنرال بازنشسته رژیم صهیونیستی بار دیگر با انتقاد از رفتارهای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم در خصوص توافق آتش‌بس در نوار غزه، تأکید کرد که نتانیاهو نسبت به فروپاشی کابینه خود هراس دارد.

تصویر اظهارات ژنرال بازنشسته صهیونیست درباره فروپاشی کابینه نتانیاهو

به گزارش سایت خبری پرسون، «اسحاق بریک» گفت که نتانیاهو به دلیل ترس از فروپاشی کابینه خود، بر اساس منافع شخصی و نه از منظر ملی، عمل می‌کند.

وی گفت: نتانیاهو به من گفت که هیچ راه‌حلی برای تونل‌ها وجود ندارد و من نمی‌دانم در فیلادلفیا (صلاح‌الدین) چه می‌توان کرد.

این ژنرال بازنشسته صهیونیست همچنین گفت: اسرائیل باید همین امروز برای برقراری آتش‌بس و آزادسازی گروگان‌ها اقدام کند.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که نتانیاهو همچنان بر ادامه حضور ارتش رژیم صهیونیستی در محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر اصرار دارد.

این منبع افزود که نتانیاهو با انتقال یک پایگاه به فاصله صدها متری از محور صلاح‌الدین با حفظ کنترل کامل این محور موافقت کرده است.

در همین ارتباط شبکه الجزیره به نقل از منابع ویژه خود اعلام کرد که هیاتی از جنبش حماس امروز عازم قاهره پایتخت مصر خواهد شد.

اخیرا نیز یک منبع آگاه مصری در گفت وگو با تلویزیون «العربی»، اعلام کرد: گفت وگوهای فشرده‌ای در قاهره برای آغاز دور جدید مذاکرات درباره برقراری آتش بس در نوار غزه در جریان است.

وی گفت: این گفت وگوها با حضور روسای دستگاه‌های امنیتی مصر، قطر، آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال انجام است.

این منبع مصری اضافه کرد: واشنگتن و میانجی‌ها در حال بررسی پیشنهادها برای کاهش اختلاف‌ها میان حماس و رژیم صهیونیستی و سازوکارهای اجرایی آتش بس هستند.

وی با بیان اینکه دور جدید مذاکرات به احتمال زیاد روز یکشنبه در قاهره آغاز شود، افزود: این دور از مذاکرات بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

نشست قبلی آتش بس در غزه و تبادل اسرا روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ و ۱۶ اوت ۲۰۲۴ در دوحه قطر با حضور آمریکا، مصر، قطر و رژیم اسرائیل برگزار شد.

منبع: ایرنا

752162