ثبت نام ۹۰۰ نفر در فراخوان جذب خادمان افتخاری روضه رضوان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به جذب۹۰۰ نفر در فراخوان خادمان افتخاری گفت: نیروهای داوطلب اعزامی به عراق از نیروهای پاکبان نیستند تا در روند نظافت شهر خللی ایجاد نشود.
تصویر ثبت نام ۹۰۰ نفر در فراخوان جذب خادمان افتخاری روضه رضوان

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران پیرامون اعزام نیروهای پاکبان به مراسم اربعین گفت: در حوزه اعزام نیروهای خدمات شهری حدود ۱۱۰۰ نفر در قالب نیروهای مردمی و نیروهای های داوطلب مناطق به شهرهای نجف، کربلا، عراق، کاظمین، کوفه و همچنین طریق اعزام شدند. حدود ۸۰۰ نفر پاکبان هم به نظافت داخل مرزهای منتهی به کشور عراق می‌پردازند.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰۰ نفر در فراخوان جذب خادمان افتخاری روضه رضوان ثبت نام کردند، گفت: از بین این افراد قرعه کشی انجام و ۴۰۰ نفر به عنوان نیروی داوطلب مردمی به منظور نظافت به کشور عراق اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در ادامه با اشاره به این موضوع که از بین مناطقی که فعالیتی در مرزها نداشتند، مثل ۲۰،۲۱،۱۵،۱۶و۱۹ تعدادی از پرسنل به صورت داوطلب به سازمان مدیریت پسماند برای اعزام معرفی شدند، گفت: در مراسم اربعین امسال، از شهرداران مناطق درخواست شد تا نیروهای داوطلب اعزامی از مناطق جز نیروهای پاکبان نباشند و کارمند و یا نیروهای فضای سبز داوطلب باشند و به هیچ عنوان از نیروهای پاکبان برای نظافت شهر کاسته نشود. دلیل این موضوع این بود که لطمه‌ای به موضوع نظافت شهر وارد نشود.

وی در ادامه با بیان اینکه در دو نقطه در مسیر نجف-کربلا، مناطق ۱۰ و ۱۳ مسئولیت نظافت طریق را برعهده دارند، افزود: در عین حال نیروهای داوطلب مردمی هم در طی مسیر پیاده‌روی با دریافت کیسه زباله به بحث نظافت کمک می‌کنند. طبق آمار چند هزار نفر با دریافت کیسه زباله به صورت داوطلب مسیر پیاده را تمیز و کیسه‌ها را در مکان‌ها مشخص قرار داده‌اند.

محمدی ادامه داد: مسئولیت نظافت شهر کاظمین با سازمان زیباسازی است که از سازمان مدیریت پسماند ۴۰ نفر نیروی داوطلب سازمان در اختیار داشتند و ۵۰ نفر هم نیروی داوطلب مردمی درخواست کردند که در اختیار آنها قرار گرفت. همچنین نظافت شهر سامرا برعهده شرکت پیام‌رسا و منطقه ۹ است که با اعزام ۱۰۰ نیروی داوطلب نظافت این شهر را برعهده دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۵۰ نفر از آتش‌نشان به نقاط مختلف شهر عراق اعزام شدند، گفت: آتش‌نشانان در موضوعات ایمنی و کنترل حوادث در حال فعالیت هستند. همچنین موکب بسیج شهرداری تهران (محبان الرضا) در عمود ۷۰۷ و با ۳۵۰ نفر خدمات رسانی شایسته‌ای در مراسم اربعین داشته است.

وی تصریح کرد: شهر کوفه هم با ۱۵۰ نفر که نیمی از آنها از نیروهای داوطلب مناطق ۱۹،۲۱ و نیمی دیگر هم نیروهای داوطلب مردمی هستند، بحث نظافت و پاکسازی را انجام می‌دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به اینکه حدود ۳۵ دستگاه خدمات شهری در داخل مرزها به موضوع نظافت می‌پردازند، گفت: ۳۶ دستگاه خودروی مکانیزه ویژه جمع‌آوری پسماند، نظافت و نگهداشت به شهرهای کوفه، نجف و کربلا اعزام شدند که در حال خدمت رسانی هستند. این امر موجب رضایت و همچنین تقدیر مدیران و مسئولان شهری استان‌ها نجف، کربلا و همچنین شهر کوفه از شهرداری تهران شد.

وی افزود: در مسیر جاماندگان اربعین حسینی در تهران هم حدود ۲ هزار نیروی انسانی به همراه پشتیبانی و ماشین آلات به تعداد کافی مسئولیت تنظیف مراسم در قبل، حین و بعد از مراسم را بر عهده دارند.

محمدی همچنین گفت: تعداد قابل توجهی ماشین آلات مکانیزه در مراسم جاماندگان اربعین حسینی در تهران خدمات دهی خواهند داشت. ماشین آلات به منظور نظافت مراسم جاماندگان اربعین حسینی در تهران توسط پیمانکاران مناطق تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: نیروهای خدمات شهری همچنین به موضوعات مختلف در مراسم جاماندگان اربعین مثل برای لایروبی، نظافت و غیره می‌پردازند تا مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود. همچنین در مراسم جاماندگان اربعین کیسه زباله بین شهروندان توزیع می‌شود تا شهروندان داوطلب هم بتوانند در این موضوع همکاری کنند.

منبع: مهر

742098