پرواز‌ها به رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی لغو شد

خط هوایی آلمانی اعلام کرد توقف پرواز به پایتخت ایران و رژیم غاصب صهیونیستی را تا دوم سپتامبر (۱۲ شهریور) تمدید می‌کند.
تصویر پرواز‌ها به رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی لغو شد

به گزارش سایت خبری پرسون، در بحبوحه نگرانی‌های گسترده از حمله احتمالی ایران به رژیم غاصب صهیونیستی ، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی پرواز‌های خود را به تهران و تل‌آویو لغو کرده یا کاهش داده‌اند.

در پی ترور «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس توسط رژیم غاصب صهیونیستی در تهران، نگرانی آمریکا و اسرائیل از واکنش قطعی ایران و گروه‌های موسوم به مقاومت به این اقدام رژیم صهیونیستی، افزایش یافته است.

منابع مطلع به یک رسانه غربی گفته‌اند درخواست‌های جدید رژیم جعلی برای حفظ نظامیانش در غزه، توافق آتش‌بس را به بن‌بست کشانده است.

«رویترز»، دیروز «جمعه، دوم شهریور ۱۴۰۳»، به نقل از ۱۰ منبع مطلع گزارش داده اختلافات سر حضور نظامی اسرائیل در غزه و همچنین آزادی گروگان‌های اسرائیلی و اسرای فلسطینی، باعث ایجاد بن‌بست در توافق آتش‌بس و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی شده است.

این منابع که در میان آن‌ها دو مقام حماس و سه دیپلمات غربی حضور دارند، به رویترز گفته‌اند که اختلاف در این موضوعات از مطالباتی ناشی می‌شود که رژیم کودک کش صهیونیستی به طرح پیشین آمریکا در ماه مه میلادی برای آتش‌بس/تبادل اسرا اضافه کرده است.

آن طرح مورد موافقت حماس رسیده و بر اساس رئوس کلی آن قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسیده بود.

همه منابع مورد استناد رویترز گفته‌اند حماس، به ویژه، نگران مطالبات اخیر رژیم کودک کش برای حفظ نظامیانش در طول کریدور «نتساریم» است؛ این کریدور یک محور مواصلاتی شرق به غرب در نوار غزه است که رژیم خواستار کنترل آن به منظور قطع ارتباط زمینی فلسطینی‌ها با جنوب نوار غزه و همچنین جلوگیری از تردد آن‌ها در یک باریکه کوتاه‌تر در مرز بین مصر و غزه به نام «محور فیلادلفیا» است.

منبع: تسنیم

742063