ورود دومین ناو هواپیمابر آمریکا به غرب آسیا

فرماندهی مرکزی آمریکا(سنتکام) اعلام کرد، دومین ناو هواپیمابر ایالات متحده، یو اس اس آبراهام لینکلن،با اسکورت ناوشکن‌های مجهز به موشک‌های هدایت شونده وارد غرب آسیا شد.

تصویر ورود دومین ناو هواپیمابر آمریکا به غرب آسیا

به گزارش سایت خبری پرسون، این ناو مجهز به جت‌های جنگنده F-۳۵، به کشتی‌های ایالات متحده که در حال حاضر در منطقه مستقر هستند، از جمله ناو هواپیمابر یو اس اس تئودور روزولت که اواسط ژوئیه وارد شد، اضافه شد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در اوایل این ماه دستور داد لینکلن از اقیانوس هند و اقیانوس آرام به غرب آسیا حرکت کند. علاوه بر لینکلن، آستین دستور داد تا زیردریایی یو اس اس جورجیا، یک زیردریایی مجهز به موشک هدایت شونده است، به منطقه برود.

براساس گزارش سی بی اس نیوز، این در حالی است که محل اختفای زیردریایی ایالات متحده به ندرت اعلام می‌شود. آخرین باری که پنتاگون به وجود یک زیردریایی در فرماندهی مرکزی ایالات متحده اشاره کرده است، در نوامبر ۲۰۲۳ و در هفته‌های پس از طوفان الاقصی و شروع جنگ در غزه بود.

به گفته مقام‌های نیروی دریایی، ناو یو اس اس جورجیا که قرار است به زودی وارد غرب آسیا شود و یو اس اس لینکلن به ناوهای حاضر در منطقه از جمله هشت ناوشکن اضافه می‌شوند.

منبع: ایسنا

741944