المپیک بازدیدکنندگان «لوور» را کم کرد

درحالی که مردم در طول بازی‌های المپیک برای تماشای بازی‌ها به کاخ ورسای، استادیوم برج ایفل و سایر مکان‌ها در طول بازی‌های المپیک پاریس می‌رفتند، پربازدیدترین موزه جهان خالی شد.

تصویر المپیک بازدیدکنندگان «لوور» را کم کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، در طول بازی‌های المپیک پاریس، یعنی از بیست و هفتم جولای تا یازدهم اوت،‌ شمار بازدیدکنندگان موزه «لوور»‌ در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته با ۲۲ درصد کاهش مواجه شد.

«آرت‌نیوز» نوشت، در این مدت،‌ آمار بازدید هفتگی موزه «لوور» به طور میانگین به ۳۳۱هزار و ۷۵۹ نفر و به طور روزانه به ۲۳هزار و ۶۴۴ نفر کاهش پیدا کرد.

همچنین بر اساس گزارش موزه «لوور»، شمار بازدیدکنندگان از این موزه در آستانه آغاز بازی‌های المپیک نیز کاهش پیدا کرد،‌ چراکه در فاصله پانزدهم تا بیست و ششم جولای ۱۶۶هزار و ۶۰۴ نفر از این موزه بازدیدکردند. در این صورت،‌ آمار بازدیدکنندگان در مقایسه با همین بازه زمانی در سال ۲۰۲۳ با کاهش شدید ۴۵ درصدی همراه بوده است.

یکی از عواملی که در کاهش تعداد بازدیدکنندگان موزه «لوور» در این دوران تاثیرگذار بود، تعطیل بودن این موزه در بیست و پنجم و بیست و ششم جولای به دلیل مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک بود.

البته این موزه از ۲۴ آوریل میزبان «المپیسم:‌ ابداع امروزی، میراث باستانی»،‌ نمایشگاهی درباره تاریخچه بازی‌های المپیک و تفاوت‌های آن از دوران باستان تا به امروز بود.

آمار کلی بازدیدکنندگان موزه «لوور» در سال ۲۰۲۴ تا به امروز بیش از ۵ ملیون نفر گزارش شده است که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.

موزه «لوور» در اوایل سال جاری میلادی قیمت بلیت‌ها را از ۱۹ دلار به ۲۴.۵۰ دلار افزایش داد تا بتواند به اجرای برنامه‌های بازدید رایگان برای برخی از بازدیدکنندگان کمک کند. این نخستین‌ افزایش قیمت بلیت‌های موزه از سال ۲۰۱۷ بود.

منبع: ایسنا

741794