هوشنگ حریرچیان درخانه ی ابدی آرام گرفت

پیکر هوشنگ حریرچیان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون پس از تشییع در قطعه نام‌آوران باغ‌رضوان اصفهان خاکسپاری شد.
تصویر هوشنگ حریرچیان درخانه ی ابدی آرام گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ پیکر هوشنگ حریرچیان، هنرمند مشهور اصفهانی صبح امروز چهارشنبه با حضور هنرمندان، بازیگران، اصحاب هنر علاقه‌مندان به هنر و مسؤولان فرهنگی و هنری اصفهان از مقابل خانه هنرمندان اصفهان واقع در خیابان آبشار تشییع شد.

پیکر این هنرمند اصفهانی پس از تشییع از خانه هنرمندان به باغ رضوان منتقل و در قطعه نام‌آوران خاک‌سپاری شد.

هوشنگ حریرچیان بازیگر پیش‌کسوت سینما و تلویزیون روز سه‌شنبه در ۹۲سالگی به دیار باقی شتافت.

هوشنگ حریرچیان هنرمند پیش‌کسوت اصفهانی متولد ۲۰ مرداد ۱۳۱۱ بود.

مدرک تحصیلی حریرچیان دیپلم از دبیرستان اقدسیه خیابان مسجد سید بود.

حریرچیان با تئاتر وارد عرصه بازیگری شد. او به‌صورت جدی در سال ۱۳۲۶ زمانی که تنها ۱۵ سال داشت زیر نظر استاد ناصر فرهمند بر روی صحنه تئاتر رفت. چند سال بعد در شهریور ۱۳۳۲ در سن ۲۱ سالگی وارد تئاتر سپاهان شد.

هوشنگ حریرچیان در سال ۱۳۴۸ اولین تجربه تلویزیونی خود به نام "عکاس‌باشی" را انجام داد و فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم "جعفرخان" به کارگردانی زنده‌یاد علی حاتمی آغاز کرد.

او فعالیت هنری خود را از دی‌ماه ۱۳۲۶ در تئاتر اصفهان با مدیریت زنده‌یاد استاد ناصر فرهمند آغاز کرد. در شهریور ۱۳۳۲ به تئاتر سپاهان با مدیریت علی صمدی پیوست و از سال ۱۳۳۸ رسماً در رادیو اصفهان به‌عنوان هنرپیشه، گوینده، تهیه‌کننده، گزارشگر، کارگردان و مجری برنامه‌های تفریحی -هنری شروع به کارکرد.

این بازیگر قدیمی در آثار سینمایی چون «عزیز میلیون‌دلاری»، «قاعده بازی»، «یک بوس کوچولو»، «فرش باد»، «گاهی به آسمان نگاه کن»، «جعفرخان از فرنگ برگشته» و... بازی کرده است.

مجموعه‌های تلویزیونی چون «خاتون»، «آشپزباشی»، «ساختمان پزشکان»، «سایه سلطان»، «پژمان»، «تفنگ سرپر»، «یکی بود یکی نبود»، «هشت، بهشت» و.. از او به‌یادگارمانده است.

منبع: فارس

741786