درخواست فوری گوترش درباره کارکنان خود در یمن

دبیرکل سازمان ملل نگران امنیت کارکنان این نهاد بین المللی بوده و خواستار آزادی فوری کارکنان بازداشت شده سازمان ملل در یمن است.
تصویر درخواست فوری گوترش درباره کارکنان خود در یمن

به گزارش سایت خبری پرسون، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی افزود: »دبیر کل سازمان ملل متحد عمیقاً نگران ایمنی کارکنان سازمان ملل متحد، اعضای جامعه مدنی، سازمان‌های غیردولتی ملی و بین‌المللی، نمایندگی‌های دیپلماتیک و نهادهای بخش خصوصی است که به‌طور خودسرانه از دو ماه گذشته توسط حوثی‌ها (انصارالله یمن) بازداشت شده‌اند. دبیرکل سازمان ملل خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط این افراد است.»

دوجاریک تصریح کرد: «دبیرکل همچنین ورود اجباری اخیر حوثی ها به دفتر کمیسیون عالی حقوق بشر در صنعا را به شدت محکوم می کند. یادآور می‌شویم که حوثی‌ها امروز دفتر را به هماهنگ‌کننده مقیم کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل برای یمن تحویل دادند.»

سخنگوی سازمان ملل افزود: «دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید می کند که با افراد بازداشت شده باید با احترام کامل و رعایت حقوق بشر آنها رفتار شود و آنها باید بتوانند با خانواده ها و نمایندگان قانونی خود تماس بگیرند.»

دوجاریک همچنین گفت: «وضعیت بشردوستانه در یمن وخیم است و بیش از ۱۸ میلیون نفر از پیامدهای ناامنی غذایی، بیماری های همه گیر، آوارگی، زیرساخت های آسیب دیده و شرایط بحرانی اقتصادی رنج می برند. سازمان ملل برای رسیدگی به تأثیر این وضعیت بر مردم یمن تلاش می کند، اما ایمنی کارکنان ما باید تضمین شود. سازمان ملل و شرکای آن هرگز نباید هنگام اجرای وظایف خود، دستگیر یا بازداشت شوند.»

منبع: ایرنا

741533