یک کشتی‌گیر و یک دختر تیرانداز به دلیل دوپینگ محروم شدند

آنا عالیخانی ورزشکار رشته تیراندازی به مدت ۸ ماه و محمد حسین محمودی ورزشکار رشته کشتی به مدت ۳ سال از فعالیت در تمامی رشته‌های ورزشی محروم شدند.
تصویر یک کشتی‌گیر و یک دختر تیرانداز به دلیل دوپینگ محروم شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، " آنا عالیخانی" ورزشکار تیراندازی رشته رایفل و "محمد حسین محمودی" از کشتی فرنگی به ترتیب ۸ ماه و ۳ سال از فعالیت در تمامی حوزه های ورزشی محروم شدند.

نمونه داخل مسابقه(IC) "آنا عالیخانی" توسط افسران کنترل دوپینگ ایران نادو در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۴ در خلال رقابت‌های قهرمانی کشور در شهر تهران اخذ شد، که پس از بررسی نمونه توسط آزمایشگاه مورد تایید وادا وجود ماده ممنوعه "پروپرانولول" از گروه ماده ممنوعه P۱ لیست مواد و روشهای ممنوعه وادا، در نمونه وی تایید شد.

شورای صدور رای ایران نادو پس از بررسی اسناد، ادله و شواهد مربوطه و به استناد ماده های ۱۰-۶-۱-۱ و ۳-۱-۶-۱۰ قوانین ملی مبارزه با دوپینگ، ضمن محرز دانستن غفلت و بی توجهی ورزشکار، نامبرده را به مدت ۸ ماه با توجه به پذیرش تعلیق اختیاری از زمان ابلاغ اولیه، از تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ لغایت ۱۴۰۳/۰۸/۰۷ از کلیه فعالیت‌های ورزشی محروم کرد.

در خصوص " محمد حسین محمودی "، نامبرده در تاریخ ششم خرداد ماه۱۴۰۲ در اردوی آمادگی تیم ملی کشتی فرنگی، توسط افسران کنترل دوپینگ ایران نادو در خارج از مسابقه (OOC) مورد نمونه گیری قرارگرفت که پس از بررسی نمونه در آزمایشگاه مورد تایید وادا وجود ماده "استانوزولول" از کلاس S۱ در لیست مواد و روشهای ممنوعه وادا، تایید شد.

تخلف صورت گرفته توسط ورزشکار، طبق قوانین مبارزه با دوپینگ ایران نادو شامل محرومیت ۴ ساله می باشد. اما با توجه به پذیرش اولیه تخلف و قبول مجازات معین شده توسط ورزشکار و عطف به ماده ۱-۸-۱۰ قوانین مبارزه با دوپینگ ایران حکم محرومیت وی با یک سال کاهش به سه سال محرومیت از تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۴ لغایت ۱۴۰۶/۰۴/۲۳ صادر شد.

منبع: ورزش سه

741430