تشدید مشکلات اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل

گزارش‌های اداره امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسیران فلسطینی حاکی از تشدید رنج و مشکلات اسرا به دلیل شرایط سخت در زندان‌های رژیم صهیونیستی و محروم شدن اسرا از آب و غذا است.

تصویر تشدید مشکلات اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل

به گزارش سایت خبری پرسون، مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطین در گزارشی به شرایط وحشتناکی که اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحمل می‌کنند، پرداخت. این گزارش پس از آن تهیه شد که وکیل این مرکز توانست با تعدادی از زندانیان در زندان «عوفر» اسرائیل در کرانه باختری ملاقات کند. این مرکز از تخلیه یک بخش کامل از این زندان و انتقال اسرا به زندان‌های دیگر خبر داد.

این مرکز امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای تأکید کرد که طبق اسنادی که وکلای این مرکز بعد از ملاقات با زندانیان جمع‌آوری کرده‌اند، اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی بند ۲۴ را در زندان «عوفر» به طور کامل تخلیه کرده و تعداد زیادی از زندانیان اداری آنجا را به زندان‌های دیگر منتقل کرده است و روند انتقال همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش المیادین، اسرای فلسطینی به وکلا گفتند که چندین بار مورد ضرب و جرح و آزار و اذیت شدید قرار گرفته‌اند. برخی از آن‌ها حتی در زمان ملاقات با وکلایشان در معرض ضرب و جرح قرار گرفتند. آن‌ها به کاهش قابل توجه وزن اسرا در نتیجه سیاست گرسنگی رژیم اشغالگر اشاره کردند.

این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد محمود الحاج، ۲۲ ساله، توسط زندانبان‌ها و بازرسان در مرکز بازجویی «المسکوبیه» مورد حمله وحشیانه قرار گرفت.

این اسیر گفت به دلیل این حمله به درمانگاه زندان منتقل شد و در آنجا پاها و دست‌های وی را به تخت درمانگاه بستند. همچنین او را از آب و غذا و استفاده از حمام به مدت ۴۰ ساعت محروم کردند.

این مرکز هشدار داد که رژیم اشغالگر مرتکب یک جنایت علیه این اسیر شده است و نهادهای حقوق بشری و بشردوستانه باید برای بیرون آوردن وی از مرکز بازجویی تلاش کنند.

وکیل این مرکز اعلام کرد وضعیت کلی زندان‌های رژیم صهیونیستی همچنان سخت و پیچیده است و غذا و آب بسیار کمی به اسرا داده می‌شود و در معرض جنایت‌های دیگری نیز قرار می‌گیرند.

وی گفت تنها ۴۵ دقیقه در روز اسرا دسترسی به آب دارند و رژیم اشغالگر عمدا آب را با خاک و میزان بالایی از کلر آلوده می‌کند. این مرکز همچنین اعلام کرد اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی شامل قطع برق در زندان‌هاست.

باشگاه اسیران فلسطینی نیز امروز اعلام کرد نیروهای رژیم اشغالگر ظرف ۲ روز گذشته ۲۵ فلسطینی از جمله یک دانشجو و چند کودک و چند اسیر سابق را بازداشت کردند. به گفته باشگاه اسیران فلسطینی، بازداشت این افراد همراه با اقداماتی تجاوزکارانه علیه آن‌ها و خانواده‌هایشان و تخریب منازل مسکونی آن‌ها صورت گرفت.

این نهاد فلسطینی اعلام کرد نیروهای رژیم اشغالگر بیش از ۱۰ هزار و ۱۰۰ فلسطینی را از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در کرانه باختری و قدس بازداشت کرده‌اند.

پیشتر نیز گزارش‌های زیادی از اقدامات تجاوزکارانه رژیم اشغالگر علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی منتشر شد. از جمله این گزارش‌ها، تجاوز جنسی سربازان به یک اسیر در زندان سدی تیمان بود.

منبع: ایسنا

741325