بایدن مقصر گستاخی و بی‌پروایی رژیم صهیونیستی

دلیل افزایش گستاخی و بی‌پروایی رژیم صهیونیستی این است که ایالات متحده در سال‌های گذشته همواره در هر شرایطی به دفاع از این رژیم اشغالگر پرداخته و اجازه نداده صهیونیست‌ها با عواقب واقعی اقدامات تنش‌زای خود مواجه شوند.

تصویر بایدن مقصر گستاخی و بی‌پروایی رژیم صهیونیستی

به گزارش سایت خبری پرسون، رسانه آمریکایی در مقاله‌ای به تاثیر حمایت‌های بی‌قیدوشرط ایالات متحده بر رفتار رژیم صهیونیستی پرداخت، حمایتی که باعث شده رژیم اشغالگر هرگز با تبعات واقعی اقدامات خطرناک و تنش‌زای خود مواجه نشود و زیر چتر حمایتی متحدانش در واشنگتن، به تنش‌آفرینی و اشغالگری ادامه دهد.

به گزارش واشنگتن‌پست، در علم اقتصاد، «کژ منش» به شخصی اطلاق می‌شود که به انجام اقدامات پرخطر تمایل دارد، زیرا می‌داند یک شخص یا نهاد از او در برابر تبعات اقداماتش محافظت می‌کند. حال که خاورمیانه در آستانه یک درگیری بزرگ میان ایران و رژیم صهیونیستی قرار گرفته، این کژمنشی در ائتلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی مشاهده می‌شود.

رسانه آمریکایی این پرسش را مطرح کرده که چرا احتمال وقوع جنگ افزایش یافته است؟ به گزارش واشنگتن‌پست، رژیم صهیونیستی در ۳۰ ژوئیه در یک حمله هوایی «فواد شکر» فرمانده ارشد حزب‌الله را در بیروت به شهادت رساند و یک روز بعد، «اسماعیل هنیه» رهبر سیاسی حماس در تهران در حمله‌ای به شهادت رسید که رژیم صهیونیستی مسئولیت مستقیم آن را برعهده نگرفته، اما عاملیت تل‌آویو در شهادت هنیه بر کسی پوشیده نیست. حال ایران و حزب‌الله لبنان وعده انتقام و خون‌خواهی داده‌اند.

واشنگتن‌پست با اشاره مجدد به مفهوم «کژ منشی»، به بسیج‌شدن قوای نظامی ایالات متحده برای مقابله با حمله احتمالی ایران به رژیم صهیونیستی اشاره کرده و آن را حمایتی تمام‌عیار خوانده که می‌تواند بار دیگر از رژیم صهیونیستی در مواجهه مستقیم با تبعات اقدامات خطرناکش محافظت کند.

گرچه رسانه آمریکایی در ادعایی که واقعیت صحنه را نادیده می‌گیرد، ایران و مقاومت منطقه را مسئول اصلی درگیری‌های کنونی دانسته، اما تأکید دارد رژیم صهیونیستی باید از گسترش این مناقشه و کشیده‌شدن پای نظامیان آمریکا به جنگ احتمالی جلوگیری کند.

بااین‌حال، گرچه واشنگتن روی کاغذ تعهدی به دفاع از تل‌آویو ندارد، اما در عمل به نظر می‌رسد اطمینان خاطر «بنیامین نتانیاهو» از برخورداری از حمایت نظامی آمریکا در بزنگاه‌های حساس، موجب شده این رژیم اشغالگر به‌هیچ‌وجه نگران تبعات تصمیماتش نبوده و اقدامات پرخطری انجام دهد. در این گزارش آمده است: «این همان «کژ منشی» است که بایدن با تصمیم خود برای استفاده از نظامیان آمریکایی در دفاع از اسرائیل، ایجاد کرده است؛ تصمیمی بی‌سابقه که توجیه آن دشوار است.»

رسانه آمریکایی همچنین در گزارش خود شهید هنیه را چهره‌ای میانه‌رو در جنبش حماس توصیف کرده که ترور او اقدامی غیرهوشمندانه بوده و رژیم صهیونیستی نباید آن را یک پیروزی به حساب بیاورد. در این گزارش آمده است: «اسرائیل سابقه‌ای طولانی در انجام قتل‌های هدفمندی دارد که سودی برای وضعیت امنیتی آن نداشته است. اسرائیل بارها رهبران حماس و حزب‌الله را ترور کرده و دیده است که قدرت این گروه‌ها (بعد از هر ترور) افزایش یافته است. باتوجه‌به این تاریخچه، فهم اینکه چرا نتانیاهو اقدام به ترور هنیه کرده، دشوار است.»

به گزارش واشنگتن‌پست، رویکرد دوگانه نتانیاهو نسبت به مذاکرات آتش‌بس با حماس نیز ناامیدکننده است. بر اساس این گزارش، ژنرال‌های صهیونیستی به دلیل خستگی سربازان، خواستار وقفه در جنگ هستند و طرفین می‌دانند برقراری آتش‌بس خطر بروز درگیری منطقه‌ای را کاهش می‌دهد. بااین‌حال، توافق آتش‌بس امروز دور از دسترس به نظر می‌رسد، زیرا بر اساس اسناد رژیم صهیونیستی که نیویورک تایمز منتشر کرده، نتانیاهو تغییر موضع داده و برخی از امتیازهایی که در ماه‌های گذشته با آن‌ها موافقت کرده بود را پس گرفته است.

بر اساس این گزارش، تغییر موضع نتانیاهو و پس‌گرفتن امتیازاتی که پیش‌تر حاضر به اعطای آن‌ها شده بود، نشان‌دهنده این است که او نمی‌خواهد به توافقی تن دهد که ممکن است اعتراض شدید اعضای راست افراطی کابینه خود را در پی داشته باشد. در این گزارش آمده است: «یوآو گالانت، وزیر دفاع کابینه نتانیاهو در یک جلسه غیرعلنی با اعضای کنست، تصمیم‌گیری نخست‌وزیر را به‌شدت مورد انتقاد قرار داده و وعده او برای "پیروزی مطلق" بر حماس را "چرند" توصیف کرده است.»

برخی رسانه‌ها مدعی هستند که واشنگتن نیز از اقدامات نتانیاهو از جمله تأخیر در آتش‌بس، ترور هنیه و آمار وحشتناک تلفات غیرنظامی در غزه ناراضی است، اما بایدن تمام عمر خود را به‌عنوان یک حامی سفت و سخت صهیونیسم سپری کرده و نتانیاهو را وادار به پاسخگویی نمی‌کند.

به گزارش واشنگتن‌پست، دولت آمریکا اخیراً با تصویب فروش ۲۰ میلیارد دلار سلاح به رژیم صهیونیستی، نشان داد نتانیاهو می‌تواند همچنان انتقادات آمریکا را نادیده بگیرد و در عین حال از حمایت این کشور برخوردار باشد.

با این وجود، رسانه آمریکایی نزدیک‌شدن ماه‌های پایانی دولت بایدن را نشانه‌ای از احتمال پایان حمایت‌های بی‌قیدوشرط آمریکا از تل‌آویو عنوان کرده است. بر اساس این گزارش، «کامالا هریس» معاون بایدن و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۴، به‌اندازه بایدن از رژیم اشغالگر حمایت نخواهد کرد. حتی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان در این انتخابات نیز که در دور نخست ریاست‌جمهور خود به تل‌آویو چک سفید امضا می‌داد، از تبریک زودهنگام نتانیاهو به بایدن پس از انتخابات جنجالی ۲۰۲۰ آمریکا خشمگین است و باید دید در صورت پیروزی، چه رفتاری با تل‌آویو خواهد داشت.

واشنگتن‌پست گزارش می‌دهد که فارغ از خروجی صندوق‌های رأی در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر آمریکا، رئیس‌جمهور بعدی این کشور بی‌شک تحت فشار شدید افکار عمومی قرار خواهد داشت، زیرا نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند تعداد مخالفان رژیم صهیونیستی در ایالات متحده افزایش یافته است.

در انتهای این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی احتمالاً از برخورداری بی قید و شرط این رژیم از حمایت‌های آمریکا و مواجه نشدن با تبعات واقعی اقدامات خود، آسیب خواهد خورد.

منبع: ایسنا

741203