حرکت دونالد ترامپ در جهت «خود ویرانگری»

اگرچه متحدان «دونالد ترامپ» در تلاشند تا او را متقاعد کنند که بر روی سیاست‌ها متمرکز شود، اما این رئیس‌جمهور سابق آمریکا که برای بازگشت به کاخ سفید تقلا می‌کند، همچنان بر روی مسائل حاشیه‌ای و توهین‌ها به جای سیاست و اصل کار، مانور می‌دهد.

تصویر حرکت دونالد ترامپ در جهت «خود ویرانگری»

به گزارش سایت خبری پرسون، «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه قرار است با «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا رقابت کند. آنها در حال حاضر در نظرسنجی‌های مختلف رقابت تنگانگی با یکدیگر داشته و قرار است برای دهم سپتامبر در مناظره‌ای در تلویزیون ای‌بی‌سی‌نیوز در مقابل هم قرار بگیرند.

مجله «نشنال اینترست» در گزارشی با اشاره به مصاحبه اخیر ترامپ و «ایلان ماسک»، مالک شبکه اجتماعی ایکس می‌نویسد: «ترامپ در حال حاضر شخصی است که هم مغرور و هم خودشیفته می‌باشد. ترامپ در این مصاحبه استاد مهمل‌بافی بود؛ شخصی که از یک موضوع به موضوع دیگر بدون هیچ دلیل و منطقی تغییر مسیر می‌داد. متحدان و نزدیکان ترامپ می‌خواهند او بر روی سیاست‌ها متمرکز باشد اما ظاهرا خودش از این مسائل خسته شده و همانطور که این مصاحبه‌ و سخنرانی‌اش در کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه نشان داد، او ترجیح می‌دهد وارد مسائل حاشیه‌ای و توهین‌ها شود.»

مصاحبه ماسک با ترامپ که با تاخیری بیش از ۴۰ دقیقه در ایکس (توییتر سابق) آغاز شد، بر موضوعات مختلفی از جمله «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، مسائل مربوط به چین و روسیه متمرکز بود. دونالد ترامپ در این مصاحبه بار دیگر مدعی شد که اگر رئیس‌جمهور آمریکا می‌شد، جنگ اوکراین هرگز رخ نمی‌داد و در ادامه این بحث رهبرانی نظیر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین را تمجید کرد و گفت که این روسای جمهور، افرادی نظیر بایدن و هریس را جدی نمی‌گیرند.

رسانه آمریکایی «نشنال اینترست» در ادامه تاکید می‌کند: «ترامپ علنا مشتاق است تا کانون توجه را از کامالا هریس دور کرده و تمرکزها روی خودش قرار بگیرند. با این حال مشکل اصلی اینجاست که ترامپ حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد. سخنان او به‌مثابه یک آلبوم موسیقی برجسته‌ و موفقی است که طرفداران قدیمی خاص خودش را دارد اما قادر نیست مخاطبان جدیدی را به خود جذب کند. او (ترامپ) به حرف‌های تازه نیاز دارد و در حال حاضر فقط به دستاوردهایی که در گذشته داشته، اشاره می‌کند و با این کار خودش را در مسیر خود ویرانگری قرار می‌دهد.»

منبع: ایسنا

740965