اختلافات میان نتانیاهو و گالانت بالا گرفت

پس از جنگ لفظی میان نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، منابع رسانه‌ای این رژیم از تشدید اختلافات میان نتانیاهو و گالانت و ارتباط غیر مستقیم آنها از طریق شخص سوم پرده برداشتند.

تصویر اختلافات میان نتانیاهو و گالانت بالا گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند: دو نفر برخوردار از مهم‌ترین سمت‌های رسمی در اسرائیل یعنی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ، تنها از طریق منشی نظامی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

طبق گزارش این رسانه‌ها، اختلافات میان نتانیاهو و گالانت در شرایطی تشدید شده است که رژیم اشغالگر درگیر جنگی خطرناک است.

«رازی برکای» روزنامه نگار صهیونیستی در این باره گفت: در اسرائیل نخست‌وزیران هرگز وزرای جنگ خود را دوست نداشته‌اند و در این باره می‌توان به روابط «بن گوریون و موشه شارت»، «اشکول و دایان»، «بگین و شارون»، «نتانیاهو و اسحاق مردخای» و البته «پرز و رابین» اشاره کرد، اما آنچه اکنون در حال وقوع است، «بی‌سابقه» است.

این روزنامه نگار ادامه داد: همه این اتفاقات در زمان جنگ رخ داده است. ما می‌دانیم چه کسی پشت چه کسی است و همه ما تاوان این اختلافات را می‌پردازیم.

چند ماهی است که اختلافات شدیدی میان نتانیاهو و گالانت بر سر مسائل مختلف از جمله تغییرات قضایی، طوفان الاقصی و موضوع آتش‌بس در غزه شکل گرفته است.

این اختلافات اخیراً و در پی اظهارات گالانت درباره مقصر بودن نتانیاهو در شکست توافق آتش‌بس و پاسخ دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اظهارات او تشدید شد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دوشنبه در اظهاراتی رسماً اعتراف کرد که این رژیم دلیل تاخیر در امضای توافقنامه آتش‌بس و تبادل اسرا با مقاومت فلسطین است.

این اظهارات گالانت و اعتراف رسمی او به مقصر بودن رژیم صهیونیستی در توافق آتش‌بس در نوار غزه، خشم و عصبانیت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم را به همراه داشت.

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: گالانت روایت ضداسرائیلی را می‌پذیرد و به شانس دستیابی به توافق برای آزادی اسرا آسیب می‌رساند. گالانت باید به یحیی السنوار حمله می‌کرد که از اعزام هیاتی به مذاکره امتناع می‌ورزد و مانع تکمیل توافق شده است.

پیشتر نیز روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» به نقل از منابع آگاه خود بدون ذکر نام، نوشته بود: بنیامین نتانیاهو خواهان برکناری یوآو گالانت است و مشورت‌های محرمانه‌ای را در این راستا انجام داده است اما جرأت انجام این کار را ندارد.

منبع: ایرنا

740953