نگرانی بارسایی‌های بعد از یک شکست!

شکست بارسلونا در یک مسابقه کم‌اهمیت، همه طرفداران این تیم را به فکر فرو برد.
تصویر نگرانی بارسایی‌های بعد از یک شکست!

به گزارش سایت خبری پرسون، هر سال پیش از آغاز فصل برخی باشگاه‌ها مسابقات سالانه‌ای را به میزبانی خودشان و با دعوت از یک تیم مهمان برگزار می‌کنند که یکی از معروف‌ترین آنها جام خوان گامپر است که به افتخار مؤسس باشگاه بارسلونا ترتیب داده شده. این مسابقات تا سال۱۹۹۶ با حضور ۴تیم انجام می‌شد. پریشب بارسلونا برای نخستین‌بار در ۱۲سال اخیر در این جام شکست خورد. آخرین بار آنها سال۲۰۱۲ از سمپدوریای مهمان یک بر صفر باخته بودند.

امسال کاتالان‌ها با نتیجه ناامیدکننده ۳ بر صفر مغلوب موناکو شدند. شکست در جامی که کوچک‌ترین اهمیت و افتخاری ندارد، چرا باید مهم باشد؟ اهمیت آن را باید در نگرانی هوادارانی جست‌وجو کرد که با توجه به دیدارهای تور پیش‌فصل و پیروزی در ال‌کلاسیکو، به دوران بعد از ژاوی و مربی جدیدشان -هانسی فلیک آلمانی- امیدوار شده بودند. بارسایی‌ها انتظار این باخت را نداشتند، آن‌هم شکست مقابل تیمی که در ۶بازی پیش‌فصل فقط فاینورد را شکست داده و به سروت و جنوا هم باخته بود. هواداران خیلی زود سرمربی جدیدشان را هو کردند. پیش از آغاز مسابقه چند هوادار هم از لاپورتا خواستند نیکو ویلیامز را جذب کند اما رئیس باشگاه گفت بارسلونا ترکیب خوبی دارد. او توانسته دنی اولمو را در ازای قراردادی به ارزش ۵۵+۷میلیون یورو از لایپزیش بخرد و محصول لاماسیا را پس از ۱۰سال به باشگاه برگرداند. بعید است خریدهای دیگری هم در راه باشد. هانسی فلیک باید مثل فصل آخر ژاوی چشم به آکادمی باشگاه بدوزد و بازیکنان را کشف کند!

در فاصله ۳روز مانده به نخستین دیدار بارسا در فصل جدید لالیگا که مقابل والنسیا برگزار می‌شود، نگرانی‌ها افزایش یافته است. هنوز برخی قراردادها به‌دلیل مشکلات اقتصادی باشگاه ثبت نشده. بازیکنانی مثل لنگله، آنسو فاتی و اریک گارسیا که از قرارداد قرضی برگشته‌اند، برای ثبت قرارداد مشکلی نداشتند اما هیچ‌یک از آنها مقابل موناکو به میدان نرفتند. قرارداد دنی اولمو، پائو ویکتور که بهترین گلزن تور پیش‌فصل بود و ۲گل به رئال زد، اینیگو مارتینس، ویتور روکه و هکتور فورت ثبت نشده. یامال، کوبارسی و فران تورس به‌تازگی به تمرینات اضافه شده‌اند و ستارگانی نظیر دی‌یونگ، آرائوخو، گاوی، پدری و همینطور فاتی همچنان در بند مصدومیت هستند. در بازی با موناکو، گوندوغان و لواندوفسکی نیز به جمع مصدومان اضافه شدند.

برای ثبت قراردادها باید بازیکنانی به فروش برسند. روکه برزیلی از اورتون پیشنهاد قرضی دارد اما بارسا می‌خواهد او را بفروشد. الاتحاد خواهان این مهاجم است اما خود روکه نمی‌خواهد به عربستان برود. از طرفی، دستمزد ۲۰میلیون یورویی لنگله هم معضل بزرگی است. اگر او راضی به انتقال به اتلتیکو یا ویارئال شود، بخشی از مشکلات باشگاه حل می‌شود.

فلیک از نبود هافبک دفاعی مقتدر رنج می‌برد. دی‌یونگ مصدوم است اما سالم هم که باشد، کلید حل مشکلات نیست. سرمربی آلمانی چندبار از خوب پرس نکردن حریفان توسط بازیکنان جلویی انتقاد کرده. مربیان آلمانی به پرس اهمیت زیادی می‌دهند. غیر از یامال، کسی در خط حمله وجود ندارد که توپ و مدافع حریف را تعقیب کند. لواندوفسکی پیر و کند است و در غیاب گاوی حتی میانه زمین هم از بازیکن دونده خالی می‌شود. آیا سرمربی سابق بایرن مونیخ‌ می‌تواند راه‌حل همه مشکلات را در لاماسیا بیابد؟

منبع: ورزش سه

740889