ناامیدی ژنرال‌های ارتش اسرائیل در جنگ غزه

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» تصریح کرد که ناامیدی در ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی پیرامون مشکلاتی که ارتش در نبود هدف سیاسی روشن با آن مواجه است، احساس می شود.

تصویر ناامیدی ژنرال‌های ارتش اسرائیل در جنگ غزه

به گزارش سایت خبری پرسون، روزنامه یدیعوت آحارنوت با اشاره به اینکه ارتش رژیم صهیونیستی احساس می کند بدون هدف می جنگد، افزود: آنچه باعث ناامیدی ژنرال ها شد این بود که کابینه اسرائیل هدف بلند مدتی مشخص نکرد.

این روزنامه عبری نوشت: ژنرال های ارتش اسرائیل می گویند که تصمیمات روشنی وجود ندارد و ما در وضعیت موجود گیر افتاده ایم.

یدیعوت آحارنوت با اشاره به اینکه به دلیل افزایش درگیری در شمال (مرز لبنان) و کمبود نیرو در جنوب (مرز غزه)، ارتش رژیم اسرائیل مجبور شد که به سرعت تیپ های ذخیره را در غزه فعال کند، افزود: تیپ زرهی [ ارتش اسرائیل ] اعتراف کرد که با حماس که بر اساس منطق نظامی سازمان یافته عمل می کند و برای حفظ قدرت رزمی خود از تاکتیک ها و استراتژی های تیپ‌های کوچک استفاده می کند، مواجه است.

در این پیوند، «دان پری» تحلیلگر سیاسی روزنامه «هاآرتص» نیز گفت: وقتی یک کابینه راست افراطی غیرقابل پیش‌بینی شامل جریانی که آرزوی «جنگ قیامت» را دارد و نخست‌وزیر آن برای حفظ حکومت فاجعه‌بار خود به هرج و مرج متوسل می شود بر اسرائیل حکومت می کند، وضعیت انفجاری می‌شود.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۲)، جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به شهادت بیش از ۳۹ هزار نفر، زخمی شدن بیش از ۹۱ هزار نفر، ناپدید شدن ۱۰ هزار نفر و نیز کوچ اجباری نزدیک به ۲ میلیون نفر از ساکنان این منطقه شده است.

علاوه بر این، ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می کند.

باوجود همه این جنایت ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از بیش از ۱۰ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

منبع: ایرنا

740468