سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار در استان اصفهان کنترل الکترونیکی می‌شوند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: بر اساس دستورالعمل ارسالی از سوی رئیس قوه قضائیه مبنی بر کنترل الکترونیکی سارقان و مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، یکی از برنامه‌های دستگاه قضائی از ابتدای سال 1403 اجرای این دستور‌العمل است.
تصویر سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار در استان اصفهان کنترل الکترونیکی می‌شوند

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ حجت‌الاسلام‌ اسدالله جعفری، رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان در نشست ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار از تشدید مراقبت‌ها و اقدامات کنترلی مجرمان سابقه‌دار خبر داد و اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل ارسالی از سوی رئیس قوه قضائیه مبنی بر کنترل الکترونیکی سارقان و مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، یکی از برنامه‌های دستگاه قضائی از ابتدای سال 1403 اجرای این دستور‌العمل است.

وی افزود: در این طرح که به پیشنهاد فراجا و موافقت رئیس قوه قضائیه در حال اجرا است، مجرمان و سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار مشمول با نصب پابند الکترونیکی، مورد پایش و کنترل قرار خواهند گرفت.

جعفری تصریح کرد: با پیگیری‌های پلیس آگاهی استان 210 نفر از سارقین در استان اصفهان مشمول برای اجرای این طرح، شناسایی شده که از این تعداد برای 110 نفر، نصب پابند الکترونیک انجام شد و ادامه اجرای این طرح نیز در دستور کار خواهد بود.

رئیس دستگاه قضائی استان اصفهان تأکید کرد: با اجرای کامل این طرح، شاهد افزایش امنیت در جامعه و کاهش وقوع جرائم و به‌تبع آن کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضائی و افزایش سرعت در رسیدگی‌ها خواهیم بود

وی گفت: لازمه اجرای صحیح و کامل این طرح، همراهی و همکاری نهادهایی چون بیمه، ادارات ثبت‌احوال، بهداشت و دستگاه‌های دیگر است که یکی از مصوبات ستاد، الزام این نهاد‌ها به انجام همکاری‌های لازم در اجرای این طرح بوده‌ است.

جعفری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آسیب‌های جدی کالای قاچاق که توسط خودروهای به‌اصطلاح شوتی به اقتصاد وارد می‌شود و همچنین خطرات و حوادثی که توسط رانندگان این خودروها در جاده‌ها برای افراد به وقوع می‌پیوندد، بر اجرای برنامه‌های جدی دستگاه قضائی و انتظامی استان برای برخورد قاطع و موثر با آنان تاکید کرد.

منبع: فارس

740429