فعالیت‌های دریایی در خزر ناامن اعلام شد

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از اوایل وقت فردا یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه هفته جاری ناامن اعلام کرد.

تصویر فعالیت‌های دریایی در خزر ناامن اعلام شد

به گزارش سایت خبری پرسون، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شکل‌گیری جریان‌های شمالی تا غربی، دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

بنا به اعلام هواشناسی مازندران سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در زمان فعالیت این سامانه بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۳ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج ۱.۱ تا ۱.۷ متری در دریای خزر می‌شود و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر اختلال در فعالیت‌های بندری و همچنین اختلال در تردد شناورها در حوضچه بنادر، احتمال غرق شدن شناگران، قایق‌های سبک و تفریحی، شناورهای صید کیلکا و شناورهای متوسط را نیز به همراه خواهد داشت.

در این اخطاریه، علاوه بر تاکید بر خودداری از تردد شناورها در حوضچه بنادر، شنا و قایقرانی و فعالیت‌های تفریحی و گردشگری، صید کیلکا و فعالیت شناورهای متوسط در منطقه ممنوع اعلام شده است.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر، وزش باد و در غرب و ارتفاعات استان با رگبار پراکنده باران همراه است.

از روز یکشنبه تا سه‌شنبه نیز وضعیت هوای استان نیمه ابری، به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب ابری و در دامنه‌ها و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.

آسمان مازندران از روز چهارشنبه تا جمعه نیز ابری، در ارتفاعات مه‌آلود همراه با کاهش نسبی دما، رگبار متناوب باران، وزش باد و با رعد و برق پراکنده همراه خواهد بود.

منبع: ایرنا

740288