کاندیدای اصلی وزارت صمت را بیشتر بشناسید

یکی از اصلی ترین گزینه های تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت پزشکیان سعید زرندی است؛ کاندیدایی که بالغ بر دو دهه در بدنه این وزارتخانه بوده و حالا ممکن است سکانداری آن را در دست بگیرد.
تصویر کاندیدای اصلی وزارت صمت را بیشتر بشناسید

به گزارش سایت خبری پرسون، بیست و یک سال بعد از این که سعید زرندی از طریق فراخوان در حوزه IT در مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) از زیر مجموعه های وزارت صمت، حالا نام او به عنوان یکی از اصلی ترین گزینه های تصدی وزارت صمت در دولت مسعود پزشکیان مطرح است. گفته می شود که زرندی از جانب حسن روحانی به مسعود پزشکیان برای راهبری وزارت صمت پیشنهاد شده است.

زرندی دانش آموخته رشته مهندسی معدن دانشگاه تهران و دارای کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات از دانشگاه تهران است؛‌ او دکتری خود را در رشته مدیریت دولتی گرایش توسعه از دانشگاه علامه طباطبایی دریافت کرده است و هم اکنون عضو هئیت علمی دانشگاه علامه طباطبایی است.

پله به پله از کارشناس تا معاون وزارت صمت

زرندی دو سال در مرکز گسترش فناوری اطلاعات وزارت صمت فعالیت کرد و سپس در سال ۱۳۸۴ به عنوان معاون دبیرخانه ستاد فولاد آغاز به کار کرد. سه سال بعد هم به عنوان مدیر کل دفتر آمار و فرآوری داده های وزارت صنایع و معادن وقت منصوب شد ، همزمان با این سمت مسئولیت دبیر ستاد پایش تولید و سرمایه گذاری وزارتخانه را نیز برعهده گرفت.

بعد از آن بود که با تاسیس استان البرز به عنوان اولین رییس سازمان صنایع و معادن این استان معرفی شد و تا سال ۱۳۹۱ در این مسئولیت فعالیت کرد. در همان استان البرز بود که به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز منصوب شد. دیدگاه ها و پیگیری های او درباره «ارتباط صنعت، دانشگاه و تجاری‌سازی موضوعات فناورانه» پایش را به وزارت علوم باز کرد و در سال های میانی دهه ۹۰معاون تجاری سازی فناوری سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران در وزارت علوم شد.

اندکی بعد و به فاصله کمی، به عنوان معاون امور شرکت ها و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد انتخاب شد و ماموریت راهبری شرکت های وابسته به صندوق را پیگیری کرد. او برای ۲ سال در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام به عنوان مدیرعامل مشغول به فعالیت شد و در ادامه در سال ۱۳۹۷ به عنوان معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب شد. زرندی همچنین تا سال ۱۴۰۰ بعنوان جانشین وزیر در کمسیون اقتصادی دولت، شورای اقتصاد مقاومتی، شورای عالی بورس، شورای توسعه مناطق آزاد، شورای عالی بیمه، شورای سرمایه گذاری خارجی و شورای پول، اعتبار، ایفای نقش داشت.

سعید زرندی کاندیدای اصلی وزارت صمت دولت پزشکیان کیست ؟

حامیان او می گویند که راهبری برنامه وزارت صمت به تفکیک بخش های صنعت، معدن و تجارت خارجی و بازرگانی داخلی، تفویض بخشی از وظایف قابل واگذاری وزارتخانه به تشکل ها، تدوین برنامه های سالانه وزارتخانه، تدوین سیاست صنعتی، طراحی مدل های تامین مالی تولید از طریق بازار سرمایه، تدوین دستورالعمل راه اندازی شرکت های سهامی عام پروژه و ترغیب و تشویق شرکت ها برای ورود به بازار سرمایه و یا استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی از دیگر فعالیت های او در طی سال های اخیر بوده است.

زندگی شخصی سعید زرندی

سعید زرندی فرزند آیت‌الله زرندی امام جمعه پیشین کرمانشاه است. آیت‌الله زرندی به نمایندگی از مردم استان کرمانشاه در دوره های اول و سوم در مجلس خبرگان رهبری حضور داشت. تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه و مسئولیت آن تا سال ۱۳۶۳، مسئولیت ستاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی به مدت پنج سال ، عضویت هیئت امناء کمیته های انقلاب اسلامی کرمانشاه در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ، مسئولیت کمیته ارزاق عمومی در آغاز انقلاب ، مسئولیت ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر و ریاست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه ، مسئولیت ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه و مسئولیت نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر استان کرمانشاه از دیگر مسئولیت هایی است که معظم له به عهده داشته است.

منبع: رویداد ۲۴

740263