یک تشکل خواستار استعفای وزیر خارجه آمریکا شد

شورای روابط اسلامی آمریکا (CAIR) که یکی از تشکل‌های اسلامی مسلمانان ایالات متحده است با انتقاد از عقب‌نشینی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از طرح‌های تحریم گردان افراطی صهیونیستی نتزاه یهودا، خواستار استعفای وزیر خارجه آمریکا شد.
تصویر یک تشکل خواستار استعفای وزیر خارجه آمریکا شد

به گزارش سایت خبری پرسون، ادوارد احمد میچل معاون رئیس شورای روابط اسلامی آمریکا در بیانیه‌ای، گفت: گردان افراطی صهیونیستی نتزاه یهودا به وضوح با استفاده از سلاح‌های آمریکایی مرتکب نقض فاحش حقوق بشر شده است.

معاون رئیس شورای روابط اسلامی آمریکا در ادامه با اشاره به عقب‌نشینی بلینکن از طرح‌های تحریم این گردان افراطی صهیونیستی، اظهار کرد: وزیر خارجه آمریکا با عقب‌نشینی از این طرح‌ها، آگاهانه قوانین ایالات متحده را نقض کرده است.

احمد میچل تصمیم وزیر خارجه آمریکا درباره تحریم نکردن گردان نتزاه یهودا را تصمیمی بزدلانه، مذموم از نظر اخلاقی و به وضوح غیرقانونی خواند و تاکیدکرد: اکنون بلینکن به خاطر موافقت با استفاده اعضای گردان افراطی صهیونیستی نتزاه یهودا از تسلیحات آمریکایی و مخالفت با تحریم این گروه به همان اندازه یک جنایتکار جنگی است که یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یک جنایتکار جنگی محسوب می‌شود و باید با شرمندگی از سمت خود استعفا کند.

به نوشته الجزیره، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش تر اعلام کرده بود که دولت جو بایدن گردان نتزاه یهودا را تحریم نخواهد کرد.

میلر با اشاره به ارائه اطلاعات جدید از سوی رژیم صهیونیستی به آمریکا در خصوص این گردان افراطی صهیونیست، گفت: دولت آمریکا بر اساس این اطلاعات جدید قانع شد نقض قوانین بشردوستانه از سوی گردان نتزاه یهودا به صورت مؤثری اصلاح شده است و به همین دلیل، این گردان نظامی می‌تواند به تسلیحات اهدایی آمریکا به اسرائیل دسترسی داشته و از آنها استفاده کند.

منبع: ایرنا

740168