۳ تیم خطرناک برای استقلال/ ویژگی خاص استقلال نسبت به سایر مدعیان

بدون شک در جمع تیم‌های لیگ برتری و ۱۵ رقیب استقلال در فصل بعد ۳ تیم می‌توانند بیش از همه جزو تیم‌های خطرناک برای استقلال به شمار بروند .
تصویر ۳ تیم خطرناک برای استقلال/ ویژگی خاص استقلال نسبت به سایر مدعیان

به گزارش سایت خبری پرسون، سپاهان اصفهان با سرمربیگری ژوزه مورایس در فصل گذشته یکی از رقبای جدی استقلال بود که در دور رفت هم توانست استقلال را شکست بدهد و نتیجه بدی برای جواد نکونام رقم بزند. اما همین تیم حالا در فصل جدید ضمن یارگیری و تقویت خودش به عنوان یکی از رقبای جدی جواد نکونام و استقلال نیز به شمار می‌رود.

تیم سپاهان با در اختیار داشتن ورزشگاه خانگی نقش جهان و انبوه تماشاگرانش همواره یکی از رقبای جدی و اصلی استقلال بوده ضمن اینکه این تیم جزو تیم‌های لیگ برتر است اما آشنایی ژوزه مورایس با استقلال و جواد نکونام حالا می‌تواند کار را برای سرمربی استقلالی تیم استقلال سخت تر هم بکند.

از سوی دیگر تیم پرسپولیس که همواره یکی از رقبای مهم تیم استقلال در رقابت‌های لیگ برتر به شمار می‌رفته این فصل با یک سرمربی تهاجمی به لیگ برتر می‌آید.

مدافع عنوان قهرمانی که فصل قبل سایه به سایه استقلال در نیم فصل دوم تا هفته بیست و هفتم پیش آمد و در نهایت در یک پیچ حساس از استقلال سبقت گرفت، حالا با گاریدو سرمربی اسپانیایی اش که تقریبا هم‌زبان ژوزه مورایس نیز به شمار می‌رود می‌تواند یکی از رقبای جدی و مهم استقلال در فصل جدید به شمار برود.

جواد نکونام قطعاً باید از همین هفته اول بیش از هر چیز نسبت به این دو تیم دقت نظر داشته باشد و گروه ویژه‌ای را برای آنالیز مسابقات تیم‌های سپاهان و پرسپولیس به عنوان رقبای جدی تیمش در نظر بگیرد تا تک تک بازی‌های آنها را آنالیز کنند و از زیر ذره‌بین عبور بدهند تا در دیدارهای ۶ امتیازی رودررو با سپاهان و پرسپولیس که می‌تواند بهترین فرصت برای عبور از این دو تیم و سبقت گرفتن از آنها باشد امتیازات کامل را به دست بیاورد.

قطعاً تیم تراکتور هم با دراگان اسکوچیچ یکی از رقبای استقلال در فصل آینده به شمار می‌رود اما آنقدر که مورایس و گاریدو می‌توانند برای جواد نکونام دردسر ایجاد کنند تراکتور این قابلیت را ندارد. تیمی که متشکل از تعدادی بازیکن اسمی و گرانقیمت است اما در طول سال‌های گذشته ثابت کرده در روزهای حساس حتی به تیم‌های ضعیف هم امتیاز می‌دهد. در حالی که هرگز تیم‌های سپاهان و پرسپولیس چنین شرایطی نداشته‌اند و می‌توانند در فصل آینده لیگ برتر ترمز استقلال را بکشند.

از این رو تیم استقلال و جواد نکونام باید بیش از هر چیز از همین حالا دو رقیب زردپوش اصفهانی و قرمزپوش تهرانی را زیر نظر بگیرند و با آنالیز کامل و دقیق تاکتیک‌های تیمی و نفرات برتر آنها نقاط ضعف و قوتشان را بپوشند. هرچند که با وجود تراکتور مدل ۱۴۰۳، شاید بتوان رقابت قهرمانی لیگ ۲۴ را به «مربعی جذاب» برای شبهای سرد زمستانی پیش رو و بهار سال آینده تشبیه کرد.

منبع: مشرق

740145