کشور اروپایی سخنان جنایتکارانه مقام صهیونیست را محکوم کرد

وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای اظهارات جنجالی وزیر رژیم صهیونیستی که گرسنگی مردم فلسطین در نوار غزه را امری معمول و قابل توجیه خوانده بود، به شدت محکوم کرد.

تصویر کشور اروپایی سخنان جنایتکارانه مقام صهیونیست را محکوم کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، آلمان روز چهارشنبه به سخنان «بزالل اسموتریچ»، وزیر دارایی اسرائیل که گرسنگی مردم فلسطین در نوار غزه را قابل توجیه دانسته بود، واکنش نشان داد.

سباستین فیشر سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین گفت: ما این سخنان را به شدیدترین وجه محکوم می‌کنیم. این اظهارات کاملاً غیرقابل قبول و جنایتکارانه است.

وی بر تعهد کشورش برای کاهش رنج مردم غزه تاکید کرد و افزود: انتظار دارم اسرائیل نیز همین کار را انجام دهد.

فیشر گفت: این یک الزام بشری و یک اصل اساسی حقوق بین‌الملل بشردوستانه است که از غیرنظامیان حتی در جنگ محافظت ‌شود؛ آنها باید به آب و غذا دسترسی داشته باشند.

وزیر اسرائیلی روز دوشنبه گفته بود که مرگ دو میلیون فلسطینی در نوار غزه بر اثر گرسنگی ممکن است قابل توجیه و معمول باشد.

به گزارش یورو نیوز، اسموتریچ در کنفرانسی که به میزبانی روزنامه اسرائیلی هیوم برگزار شده بود، گفته بود: مادامی که گروگان‌های اسرائیلی آزاد نشدند، سیاست گرسنگی دادن به ۲ میلیون نفر از ساکنان غزه می‌تواند پاسخی «موجه و اخلاقی» باشد منتهی تنها مانع از نظر او این است که هیچکس در جهان به اسرائیل اجازه این کار را نمی‌دهد.

این وزیر رژیم صهیونیستی با عقاید راست افراطی، در سخنرانی روز دوشنبه خود در یک کنفرانس با نام «مسئولیت‌پذیری ملی» در شهرکی به نام «یاد بنیامین» گفت: اسرائیل باید کنترل توزیع کمک‌های بشردوستانه در داخل باریکه غزه را به دست گیرد. او همچنین مدعی شد که گروه فلسطینی حماس همچنان کنترل این شریان‌های توزیع را در دست دارد.

منبع: ایرنا

739992