تحلیل دبیر کل حزب موئتلفه اسلامی از انتخابات

دبیر کل حزب موئتلفه اسلامی تحلیل من از انتخابات این است که انتخاباتی باشکوه در برترین دموکراسی ومردم سالاری اسلامی برگزار شد.

تصویر تحلیل دبیر کل حزب موئتلفه اسلامی از انتخابات

به گزارش سایت خبری پرسون، اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در نشست صمیمی با خبرنگاران در روز خبرنگار، گفت: باید یاد و خاطره ۱۶۰ خبرنگار شهید غزه را که طی ده ماه در جنگ غزه شهید شدند گرامی بداریم که نشان از اهمیت کار خبرنگاری و نیز بیانگر ادعای دروغین غرب در دفاع از حقوق بشر و آزادی است.

وی‌افزود: در چند ماه گذشته شاهد اتفاقات بزرگی از جمله عملیات طوفان الاقصی، عملیات وعده صادق، برگزاری چهار انتخابات در ایران و نیز توأمان همراه با افتضاحات داخلی آمریکا و بحران همه جانبه در آمریکا و اروپا و حتی المپیک هستیم.

بادامچیان در خصوص انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم تاکید کرد: در عین حال که معتقدیم در مسائل سیاسی باید با همه جناح‌ها تعامل کرد. تحلیل من از انتخابات این است که انتخاباتی باشکوه در برترین دموکراسی و مردم‌سالاری اسلامی برگزار شد. از سویی شورای نگهبان شش نفر را احراز صلاحیت کرد و البته بقیه ثبت نام کنندگان را هم رد صلاحیت نکرد.

وی بیان کرد: انتخابات گذشته را نقطه عطف در انقلاب اسلامی می‌دانم و باید گفت شکست و پیروزی در آن معنا ندارد؛ چون انتخابات ما ارزشی است. ضمن آنکه مردم با کسی مقابله نکردند بلکه ترجیح دادند به دیگری رأی دهند. بنده هم با آقای پزشکیان از مجلس هشتم دوست هستم.

بادامچیان خاطر نشان کرد: به نظرم می‌آید انتخابات را از یک نظام جمهوری اسلامی ولایی باید ملاحظه کرد. البته در دوره‌ای آقای پزشکیان بر سر کار آمده شگفت آور است و عجیب خواهد بود. از یک طرف می‌گویند می‌خواهند وفاق ملی ایجاد کنند، اما از سویی معاونینی که انتخاب کردند، یکدست هستند. همچنین آقای پزشکیان اصلاح طلب است اما می‌گوید اصلاح طلب نیست.

وی تصریح کرد: اگر هر پنج نامزد هم با هم یکی می‌شدند و به طرفداران می‌گفتند، به یک نفر رأی دهید، فضا عوض می‌شد و اختلاف سه میلیون رأی به وجود نمی‌آمد.
اما نامزدها با هم ائتلاف نکردند. آقای جلیلی هم به نفع آقای قالیباف کنار نرفت. دوستان تندرو نیز اهانت می‌کردند.

دبیر کل حزب موتلفه تاکید کرد: رئیس جمهور، رئیس جمهور همه ملت است، ما هم در حزب موتلفه با هیچ دولتی سیاستی بنای برخورد نداریم، چون حکم تنفیذ رهبری و رأی ملت را دارد.

وی در خصوص سیاست حزب موتلفه در برابر دولت چهاردهم بیان کرد: حزب موتلفه عناصر قوی برای اداره کشور در همه رشته‌ها را دارد. همچنین فراکسیون قوی در مجلس داریم اما تاکید می‌کنم سیاست ما مقابله با دولت نیست. البته کسی را برای کابینه به دولت معرفی نکردیم و بر اساس تعیین ۱۲ شاخص مقام معظم رهبری که برای وزرا تعیین کردند، بر اساس آن به وزرا در مجلس رأی می‌دهیم.

منبع: مهر

739924