میزبانی سرخابی ها هنوز مشخص نیست!

مسئولان سازمان لیگ مصرانه بر شروع لیگ در تاریخ مقرر اصرار دارند در حالی که میزبانی دو تیم پر طرفدار پایتخت هنوز مشخص نیست.
تصویر میزبانی سرخابی ها هنوز مشخص نیست!

به گزارش سایت خبری پرسون، سرخابی‌های تهران برای برگزاری دیدار‌های داخلی و آسیایی خود ورزشگاه ندارند. با اینکه پیش از این وعده آماده‌سازی ورزشگاه تختی در موعد مقرر را داده بودند، اما حالا هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باید به دنبال ورزشگاه جایگزین باشند.

لیگ برتر ۲۵ مرداد آغاز می‌شود و لیگ نخبگان آسیا نیز ۲۵ شهریورماه استارت می‌خورد. اما حالا که سرخابی‌ها مجوز حرفه‌ای گرفته‌اند، ورزشگاه برای میزبانی ندارند!

از یک‌سو مدت‌هاست بازسازی ورزشگاه آزادی شروع شده و تلاش مسئولان این است که بتوانند نظر مساعد ناظران ای‌اف‌سی را جلب کنند. از سوی دیگر هم ورزشگاه تختی در شرق تهران کماکان مهیای برگزاری هیچ مسابقه‌ای نیست. گفته می‌شود برای میزبانی در لیگ نخبگان، سرخابی‌ها تنها سه روز دیگر برای معرفی ورزشگاه جایگزین فرصت دارند. براساس شنیده‌ها ورزشگاه‌های امام رضا (ع) مشهد، تختی تهران و امام خمینی (ره) اراک گزینه‌های روی میز آن‌ها هستند.

تحت فشار

ادعای مدیرعامل پرسپولیس هواداران این تیم را برای برگزاری بازی‌های آسیایی در آزادی امیدوار کرد، اما واکنش تند و تیز مدیر ورزشگاه آزادی را به همراه داشت. درویش در مصاحبه‌ای مدعی شد ورزشگاه آزادی در موعد مقرر در اختیار پرسپولیس قرار خواهد گرفت و این تیم مشکلی از بابت میزبانی دیدار‌های لیگ نخبگان نخواهد داشت، اما مهدی نصیبی در گفتگو با تسنیم این ادعا را به کلی تکذیب کرد: «با درویش صحبت و از او گلایه کردم. به مدیرعامل پرسپولیس گفتم من کی قول دادم این ورزشگاه در فلان تاریخ در اختیار پرسپولیس قرار بگیرد! هر زمان که ورزشگاه آزادی آماده شد در اختیار هواداران فوتبال قرار خواهد گرفت. باشگاه‌ها باید خودشان پیگیر زمین باشند. این مسئله ارتباطی به ما ندارد و به دنبال آماده‌سازی ورزشگاه آزادی هستیم.» مدیر مجموعه ورزشی آزادی از همه خواست به آن‌ها فشار نیاورند: «در خصوص برگزاری دیدار‌های تیم‌ملی در انتخابی جام‌جهانی فدراسیون باید بگوید که آیا ورزشگاه آزادی تا آن زمان شرایط برگزاری مسابقه را دارد یا نه. کار اجرایی مشخص نمی‌کند. ممکن است پس از هفته‌های ابتدایی لیگ آماده شود یا زمان بیشتری بخواهد. بهتر است فدراسیون و باشگاه‌ها به فکر باشند و این همه فشار به ما نیاورند. ما قصد داریم آزادی را آماده کنیم، حالا اینکه چقدر طول بکشد، مشخص نیست.»

عقب بودن از برنامه

مسئولان سازمان لیگ بر شروع فصل جدید لیگ برتر در تاریخ اعلام شده (۲۵ مرداد) تأکید دارند و هیچ‌جوره زیر بار تعویق مسابقات نمی‌روند. جدا از گرفتن میزبانی در لیگ نخبگان، بحث بازی‌های داخلی نیز با ابهامات زیادی برای دو تیم تهرانی مواجه است. قرار بود سرخابی‌ها در شرق تهران پذیرای تیم‌های دیگر باشند، اما خبر‌های رسیده حاکی از آن است که ورزشگاه تختی نیز در موعد مقرر آماده نخواهد شد. مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران دیروز در اظهارنظری از عملیاتی نشدن برنامه‌ها خبر داد. علی جوادی در حاشیه نشست هم‌اندیشی دهمین دوره بازی‌های آسیایی ناشنوایان تأکید کرد: «قرار است فردا جلسه‌ای را با حضور تاج، رئیس فدراسیون فوتبال داشته باشیم که البته هنوز مصوبات سه هفته پیش در ارتباط با تخصیص اعتبارات از سوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای تکمیل بازسازی تختی انجام نشده و از برنامه‌های عملیاتی خود عقب هستیم. هر چقدر مصوبات دیرتر انجام شود، آماده‌سازی تختی برای برگزاری رقابت‌های لیگ با تأخیر مواجه می‌شود، چون اداره کل دیگر اعتباری برای بازسازی تختی ندارد. تا الان نیز بیشتر از ۷۰ برابر اعتبارات خود برای تختی هزینه کرده‌ایم. مسابقات برگزار می‌شود، اما قرار شد یکی، دو هفته اول رقابت‌های لیگ به فکر مکان دیگری برای برگزاری باشند. همچنین مسابقات تیم‌هایی که با حجم بالایی از هواداران مواجه هستند مثل استقلال، پرسپولیس و سپاهان طبق تصمیم شورای تأمین خواهد بود.» وضعیت بد چمن تختی صدای جوادی را نیز درآورده است: «از روز اول اعلام کرده بودیم چمن تختی مشکل دارد و وضعیت مطلوبی ندارد. رفع ایراد چمن بستگی به تأمین اعتبارات دارد که از سوی سرخابی‌ها به اداره کل تخصیص داده خواهد شد. اگر دو باشگاه به تعهدات خود عمل می‌کردند الان دیگر مشکلی برای برگزاری مسابقات لیگ نداشتیم.»

آماده‌سازی را جدی نگرفتند

علیرضا فخاری، استاندار تهران نیز از دغدغه‌هایش در مورد ورزشگاه‌های تختی و آزادی گفت: «من هم دغدغه شما را درباره روند بازسازی این ورزشگاه‌ها دارم، این پیش‌بینی‌ها باید از قبل در حوزه ورزش انجام می‌شد، آماده‌سازی ورزشگاه‌هایی که به‌ویژه برای رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در نظر گرفته شده بود باید زودتر از این‌ها صورت می‌گرفت. متأسفانه دوستان در این زمینه کمی دیر اقدام کردند و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ممکن است تداخل پیدا کند و نتوانیم نیازمندی‌ها را تأمین کنیم. ورزشگاه آزادی ممکن است به مسابقات نرسد، پیش‌بینی می‌کنیم با حداکثرسازی ظرفیت‌هایی که شرکت توسعه از فضای ورزشی در دستور کار دارد، ورزشگاه تختی با اولویت اول برای مسابقات فوتبال آماده‌سازی شود. دوستان متأسفانه خیلی جدی نگرفتند، اگر جدی می‌گرفتند باید از سه ماه قبل شروع می‌کردند تا امروز دچار چنین مشکلی نشوند.»

تعویق لیگ مشکلی را حل نمی‌کند

امیرحسین روشنک به تعویق افتادن مسابقات لیگ را رد کرد. مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر با تأکید روی شروع به موقع فصل جدید اظهار داشت: «به هیچ‌وجه نمی‌توان لیگ را با تأخیر شروع کرد، زیرا چند روز تأخیر در شروع مسابقات هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. یا باید کل سه هفته را پس از فیفادی برگزار کنیم که این موضوع کاملاً به ضرر تیم‌ملی و نمایندگان ما در آسیاست یا باید طبق برنامه پیش برویم. گذشته از همه این مسائل امسال در نیم‌فصل اول تقویم به شدت فشرده‌ای داریم. تعویق مسابقات یعنی پاک کردن صورت مسئله. دو یا سه استادیوم مشکل دارند که باید طبق تعامل و همکاری در درجه اول با خود باشگاه‌ها و همراهی و مساعدت این سه هفته را بگذرانیم.»

منبع: جوان آنلاین

729745