واکنش وزیر تندرو صهیونیست به مرگ ۲ میلیون فلسطینی

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در سخنانی افراطی ممانعت از ارسال کمک‌های انساندوستانه به نوار غزه و مرگ احتمالی چند میلیون فلسطینی را اخلاقی و قابل توجیه دانست.

تصویر واکنش وزیر تندرو صهیونیست به مرگ ۲ میلیون فلسطینی

به گزارش سایت خبری پرسون، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ادعا کرد که اگر یک شهرک صهیونیستی در «گوش قطیف» وجود داشت، حادثه هفتم اکتبر ۲۰۲۳ رخ نمی‌داد و حماس کنترل غزه را به دست نمی‌گرفت و آن را به «مکان تروریستی» تبدیل نمی‌کرد.

این عضو تندرو کابینه رژیم صهیونیستی گفت: ما اکنون کمک‌های (انسانی) را به غزه می‌آوریم چرا که گزینه دیگری نداریم. هیچ کس به ما اجازه نخواهد داد باعث مرگ ۲ میلیون غیرنظامی از گرسنگی شویم حتی اگر این امر توجیه‌پذیر و اخلاقی باشد تا ما گروگان‌هایمان را بازگردانیم.

وزیر تندرو صهیونیست افزود: انسانیت در ازای انسانیت امری موجه است اما اکنون چه باید بکنیم؟ ما امروز با واقعیت مشخصی مواجه هستیم. ما به مشروعیت بین‌المللی برای این جنگ نیاز داریم و اسرائیل باید کنترل کامل آنچه را که وارد نوار غزه می‌شود، به دست گیرد.

اسموتریچ ادامه داد: اسرائیل به بازسازی منطقه مرزی نوار غزه پایبند است و بخشی از آن نیز شهرک‌سازی در نوار غزه است؛ گرچه سلطه بر غزه از اهداف جنگ نیست و اسکان مجدد در این باریکه نباید از اهداف جنگ کنونی باشد. باید تمرکز جنگ بر اهدافی باشد که در جامعه اسرائیل درباره آن توافق شده است مانند نابودی حماس و بازگرداندن گروگان‌ها.

پیشتر سازمان هلال احمر فلسطین با اشاره به شهادت شماری از فلسطینیان ساکن نوار غزه بر اثر قحطی و گرسنگی هشدار داد که در نتیجه تداوم سیاست قحطی در نوار غزه، جان هزاران بیمار، کودک و غیرنظامی در این منطقه در خطر است.

این سازمان تأکید کرد اگر اقدامات جدی برای شکستن محاصره و صدور مجوز ورود کمک‌ها به صورت مداوم به نوار غزه صورت نگیرد، جان هزاران نفر در خطر خواهد بود.

منبع: ایرنا

729694