آغاز فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی اربعین از فردا

وزیر کشور با اشاره به اینکه تمامی مرزهای ۶گانه کشور برای اربعین آمادگی دارند،گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی اربعین از فردا آغاز می شود.
تصویر آغاز فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی اربعین از فردا

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد وحیدی وزیر کشور ظهر امروز دوشنبه در نشست ستاد ویژه اربعین حسینی استان ایلام در مهران اظهار کرد: آمادگی‌های لازم در مرزهای خروجی کشور به خصوص در حوزه زیرساخت‌ها از جمله در مرز مهران برای تردد زوار در ایام اربعین حسینی فراهم است.

وی عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش دمای هوا در ایام اربعین امسال، انجام اقدام‌های لازم برای جلوگیری از گرمازدگی زوار و ارائه خدمات درمانی مطلوب بسیار لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: البته در این زمینه همه مجموعه‌های درمانی و بهداشتی از جمله وزارت بهداشت، هلال احمر و…پای کار هستند.

وزیر کشور اضافه کرد: به دلیل گرمای هوا، باید شرایطی ایجاد شود که زوار در مرزها و هنگام خروج از کشور کمترین میزان پیاده روی را داشته باشند و شرایط تسهیل تردد زوار فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی اربعین از پایانه‌ها فردا اول ماه صفر در کشور به طور رسمی آغاز خواهد شد، گفت: خوشبختانه همه مسئولان استان ایلام برای تسهیل در تردد زوار اربعین پای کار بوده‌اند.

وحیدی عنوان کرد: کنترل‌های بهداشتی لازم در خصوص تب دنگی در هنگام تردد زوار اربعین حسینی، تکمیل قطعات از محور ایلام-مهران، گسترش و توسعه سایبان‌ها در پایانه مرزی برای تسهیل در تردد زوار اربعین از مباحث مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر

729674