نکونام نام بازیکنان خارجی موردنظر خود را تحویل مدیریت باشگاه داد

بالاخره مطابق انتظارات، نکونام نام بازیکنان خارجی موردنظر خود را تحویل مدیریت باشگاه داده و سهمیه 5+1 استقلال برای حضور در یک فصل پرفشار و پر از مسابقات مهم مشخص شد.
تصویر نکونام نام بازیکنان خارجی موردنظر خود را تحویل مدیریت باشگاه داد

به گزارش سایت خبری پرسون، جواد نکونام یکی از مهم‌ترین تصمیمات فصل آینده را گرفته و تکلیف حضور بازیکنان خارجی را در تیمش مشخص کرده است. جایی که آبی‌پوشان در مقطع فعلی 9 بازیکن خارجی را در اختیار دارند و باید از این میان، نام سه نفر از آنها از لیست خارج می‌شد که این تصمیم گرفته شده است.

همانطور که حدس زده می‌شد، نکونام تمایلی به استفاده از ودران کیوسفسکی، گلر اهل بوسنی ندارد و روی نام منتظر محمد نیز خط قرمز کشیده است. با توجه به شرایط ویژه و خاص کوین یامگا، او نیز دیگر خروجی استقلال است تا آبی‌پوشان با سایر بازیکنان خارجی خود راهی رقابت‌های فصل آینده شوند.

در واقع بحران بازیکنان خارجی از آنجایی شروع شد که هلدینگ خلیج فارس بدون اطلاع سرمربی و مدیرعامل، اقدام به جذب دو بازیکن خارجی کرد. شاید عجیب‌تر از این تصمیم، نامشخص بودن افرادی است که خودسر، اقدام به ارسال آفر رسمی برای این دو بازیکن کرده‌اند و با وجود گذشت چند ماه از این داستان، هنوز به صورت دقیق شفاف‌سازی نشده که چه کسانی پشت جذب این نفرات بوده‌اند.

ودران کیوسفسکی نام گلر مقدونیه‌ای الاصلی است که ملیت بوسنی دارد. با پایان لیگ برتر و شایعات پیرامون مجوز کار سیدحسین حسینی، برخی افراد که هویتشان مشخص نشده، در هلدینگ خلیج فارس اقدام به جذب این دروازه‌بان کردند تا او جایگزین کاپیتان استقلال شود. اقدام عجیبی که با اعتراض شدید هواداران در فضای مجازی همراه گردید.

در ادامه و با تأیید مجوز همکاری حسینی با استقلال، آبی‌ها چاره‌ای نداشتند تا از شر این گلر خلاص شوند. آلمدین زیلیکیچ نیز وینگر بوسنیایی است که او نیز توسط هلدینگ خلیج فارس جذب شد با این تفاوت که باشگاه مجبور به رونمایی از این بازیکن شد و او در اردوی ترکیه نیز حضور یافت و حتی موفق به گلزنی شد.

آنگونه که از باشگاه استقلال خبر می‌رسد، نکونام خواستار کنار گذاشته شدن هر دو بازیکن بوسنیایی بوده ولی هلدینگ خلیج فارس روی ماندن زیلیکیچ پافشاری کرده و سرمربی آبی‌ها نیز این موضوع را منوط به درخشش این وینگر در اردوی ترکیه کرده که البته با گلزنی زیلیکیچ آن هم مقابل چشمان شهریاری، نماینده هلدینگ، حضور او در لیست استقلال برای فصل بعد تضمین شد!

بازیکن دیگری که نکونام علاقه‌ای به همکاری با او ندارد، منتظر محمد است. بازیکن عراقی که فصل قبل توسط مدیریت وقت باشگاه خریداری شد ولی به دلیل اختلافات بین نکونام و خطیر، سرمربی استقلال این بازیکن را در لیست خروج قرار داد و او به صورت قرضی راهی مس رفسنجان شد و عملکرد خوبی نیز در این تیم داشت.

با پایان قرارداد قرضی منتظر محمد، او باید به تمرینات استقلال بازگردد ولی نکونام به مدیریت باشگاه اطلاع داده که علاقه‌ای به همکاری با این بازیکن عراقی ندارد و حالا آبی‌ها باید به دنبال راهکاری برای فروش یا قرض دادن منتظر باشند. موضوعی که گفته می‌شود باب میل او نیست و این بازیکن تمایلی به یک انتقال قرضی دیگر ندارد.

کوین یامگا که یکی از بهترین خارجی‌های تاریخ استقلال محسوب می‌شود، پس از یک اتفاق تلخ و از دست دادن بخش اعظم بینایی یک چشمش، با شرایط خاصی روبرو شده است. او در تمرینات و بازی‌های دوستانه پیش فصل حضور پیدا کرده و تمایل دارد تا به میادین بازگردد اما شرایط ویژه‌ای که او دارد سبب شده تا نکونام در استفاده از او دچار تردید شود.

البته بازی کردن یامگا نیازمند تأییدیه‌های ایفمارک و کمیته پزشکی فیفا است و با این حال، نکونام حداقل تا نیم فصل نخست قصد ریسک کردن در این خصوص را ندارد و نام این وینگر فرانسوی نیز در لیست خروج قرار داده شده که البته این موضوع می‌تواند تبعات سنگین مالی برای استقلال در پی داشته باشد.

در نهایت باید گفت که مطابق انتظارات، رافائل سیلوا به همراه گوستاوو بلانکو و جلال الدین ماشاریپوف، سه بازیکن خارجی استقلال هستند که نکونام نام آنها را در لیست فصل بعد قرار داده است. برخلاف تمایل سرمربی، او ناچار به حفظ آلمدین زیلیکیچ شده که گفته می‌شود قرارداد او بسیار بالاتر از رقمی است که این بازیکن در کشورش دریافت می‌کرد و به همین دلیل، مدیران باشگاه برای اینکه متحمل خسارت سنگین مالی نشوند، بر حضور این بازیکن در لیست تیم اصرار کرده‌اند.

تا اینجای کار، فهرست چهار بازیکن خارجی استقلال تکمیل شده است و همه چیز به فرآیند جذب دو بازیکن جدید تیم برمی‌گردد. آبی‌پوشان با گائل کاکوتا و دیدیر اندونگ به توافقات نهایی دست پیدا کرده‌اند و اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد و تست‌های پزشکی این دو بازیکن نیز مورد تأیید ایفمارک قرار بگیرد، آنها نیز به جمع شاگردان نکونام اضافه خواهند شد.بدین ترتیب باید گفت که رافائل سیلوا، گوستاوو بلانکو، آلمدین زیلیکیچ، گائل کاکوتا و دیدیر اندونک پنج سهمیه بازیکنان خارجی استقلال هستند و جلال الدین ماشاریپوف نیز به عنوان سهمیه آسیایی به جمع دیگر نفرات اضافه می‌شود تا به طور کلی، سهمیه 5+1 تیم نکونام برای فصل بعد اینگونه شکل بگیرد.

منبع: ورزش سه

729671