کنعانی:

ایران در چارچوب حقوق بین‌الملل حق تنبیه متجاوز را دارد

سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری گفت: اقدام رژیم صهیونیستی در ترور شهید هنیه در تهران، نقض فاحش حقوق بین‌الملل و عرف سیاسی مورد احترام جامعه بین‌المللی است. ایران در چارچوب حقوق بین‌الملل، حق تنبیه متجاوز را دارد.
تصویر ایران در چارچوب حقوق بین‌الملل حق تنبیه متجاوز را دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، «ناصر کنعانی» در آغاز نشست امروز (دوشنبه) خود شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را تبریک و تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: رژیم غاصب صهیونیستی همانگونه که از ترور دیگر رهبران فلسطینی و مقاومت طرفی بر نبست از ترور ناجوانمردانه شهید هنیه نیز طرفی برنحواهد بست خون پاک این شهید عزم و اراده ملت مظلوم فلسطین و تمام آزادی‌خواهان را در ادامه مبارزه جزم‌تر خواهد کرد.

اقدام ناجوانمردانه رژیم صهیونسیتی در ترور شهید هنیه در عزم و اراده بزرگ ملت فلسطین خللی ایجاد نمی‌کند

وی گفت: این قدام رذیلانه، بزدلانه و ناجوانمردانه رژیم صهیونسیتی خللی در عزم و اراده بزرگ ملت فلسطین در تداوم مبارزه و جهاد برای آزادی فلسطین ایجاد نمی‌کند.

کسی حق ندارد در حق قانونی ایران در تنبیه متجاوز تردید کند

سخنگوی وزارت خارجه امور خارجه، اقدام رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه در تهران را نقض فاحش قوانین و مقررات بین‌المللی، تمامیت ارضی ایران و عرف سیاسی جامعه بین‌الملل دانست و گفت: ما حق خودمان را برای دفاع از امنیت ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی سرزمین‌مان را حقی قاطع و بلامنازع می‌دانیم. کسی حق ندارد در حق قانونی ایران در تنبیه متجاوز و ایجاد بازدارندگی علیه رژیم غاصب صهیونیستی تردید کند.

نشست وزیران خارجه کشورهای اسلامی به پیشنهاد ایران چهارشنبه در جده برگزار می‌شود

کنعانی گفت: ما تا این لحظه اقدامات حقوقی و سیاسی لازم را در این زمینه به عمل آورده‌ایم و فعالیت‌های دیپلماتیک در محکومیت این ترور در جامعه بین‌الملل انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل به درخواست ایران و با همکاری کشورهای دوست تصریح کرد: ما همچنین درخواست برگزاری نشست فوق‌العاده وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در محکومیت اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی را مطرح کردیم این درخواست با استقبال کشورهای اسلامی روبرو شد.

کنعانی در این چارچوب اعلام کرد: در همین راستا در روز چهارشنبه هفته جاری نشست فوق‌العاده وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده برگزار می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این نشست در پاسخ به سوالی با تاکید بر اینکه ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست، اظهار کرد: این رژیم غاصب صهیونیستب که منشاء تشدید تنش در منطقه است و به همه تلاش‌ها در منطقه و فرامنطقه برای ایجاد ثبات در منطقه پاسخ منفی داده است.

منبع: ایسنا

729619