ناگفته‌هایی درباره ترور هنیه در تهران

چطور پرتابگر تروریست از زمان اقامت شهید در اتاق و نه در جای دیگری در ساختمان مطلع شد؟ و سوال مهم‌تر؛ آیا ممکن بود یا هست که بدون وجود جاسوسانی مهم  و نفوذی‌های خطرناک، امکان وقوع چنین تروری وجود داشته باشد؟
تصویر ناگفته‌هایی درباره ترور هنیه در تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، فتح الله جوادی در یادداشتی نوشت: در اطلاعیه جدید سپاه، توضیح مختصری درباره نحوه ترور شهید اسماعیل هنیه ارائه شده است؛ از جمله اینکه این اقدام با طراحی و اجرای رژیم صهیونیستی و با حمایت آمریکا صورت گرفته و با توجه به تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده این عملیات تروریستی با شلیک پرتابه کوتاه برد با سر جنگی حدود 7 کیلویی همراه با انفجار شدید، از خارج محدوده استقراری اقامت میهمانان صورت گرفته است...

این اطلاعیه جدیدترین اطلاع‌رسانی درباره حادثه‌ای با این ابعاد گسترده و بازتاب فراگیر جهانی و در پاسخ به ده‌ها و صدها گمانه‌زنی و شرح و تفسیر و شایعه و اظهارنظر داخلی و خارجی، به هیچوجه پاسخگوی شبهاتی نیست که این روزها هم مردم و هم فعالان سیاسی و اهالی رسانه در محاصره آن قرار گرفته‌اند.

در این روزها در صدا و سیما هم بیشتر از خصوصیات شهید صحبت می‌شود و از جنایت رژیم صهیونیستی و همدستی آمریکا و برنامه‌های شعاری و کلیشه‌ای که به هیچوجه پاسخگوی عطش مخاطب برای اطلاع از نحوه بروز این فاجعه نیست.

قبول داریم که نهاد رسمی باید ابتدا به اطلاعات کامل و وثیقی درباره حادثه دست یابد و پس از اطمینان کامل و به دور از هر گمانه‌زنی و احتمال، اقدام به اطلاع‌رسانی کند، اما کاملاً پیداست که این کار از سرعت کافی و بایسته برخوردار نیست و یا حداقل اینکه به هیچوجه در حد انتظار نیست، انتظار افکار عمومی این است که به اطلاعات صحیح‌تر و درست‌تری دست یابد تا از پناه بردن به سایر مراکز و امکانات اطلاع‌رسانی که بعضاً به اردوگاه دشمن وصلند در امان بماند.

اگر دشمن را خوب بشناسیم درمی‌یابیم که در کنار امکانات نظامی و تسلیحات پیشرفته و به قول معروف ظرفیت سخت‌افزاری مدرن و فوق مدرن، از امکانات نرم‌افزاری مناسبی هم برخوردار است که از جمله این امکانات شبکه‌ رسانه‌ای، تبلیغی، شایعه پراکنی و رد گم‌کنی است و متأسفانه ما در این زمینه چند قدم عقب‌‌تریم. حالا وقت آن است که مقامات امنیتی برای جلوگیری از گمانه‌زنی‌های ناپسند و جهت‌دار پا به میدان گذارند و ابعاد مختلف قضیه را شرح دهند؛ هرچه سریع‌تر و دقیق‌تر نیز این کار را بکنند.

تا به حال شایعات مختلفی مطرح شده، اینکه تلفن همراه شهید را رصد کرده و به محض اینکه از آن استفاده شده محل دقیق را شناسایی کرده‌اند.

تا همین دیروز حتی گفته می‌شد در محل بمب گذاشته‌اند، یا با هواپیما یا پهپاد اقدام به ترور کرده‌اند و گمانه‌زنی‌های مختلف دیگر. آیا واقعاً فردی مانند هنیه که می‌دانست همواره در معرض حمله و ترور است با اطلاع از عواقبی که استفاده از پیام رسان‌‌های بین‌المللی در خدمت استکبار جهانی دارند، ممکن بود که چنین بی‌احتیاطی کند؟ یا اگر قرار بود هواپیمایی بتواند تا قلب تهران بیاید و کسی نفهمد می‌شد ادعایی درباره امکانات قابل اعتنای دفاعی کشور داشت؟ آن هم با توان موشکی که مورد اعتراف دوست و دشمن است؟

سؤالی که حال همه به دنبال پاسخ آن هستند و شایسته است که هر چه زودتر (که همین حال هم حسابی دیر شده است) به آن پاسخ دهند این است که این ترور چگونه امکان تحقق پیدا کرد؟ و چه عواملی در آن دخالت داشته‌اند؟

و البته به سوالاتی که پس از آن می‌آیند؛ از جمله اینکه بر اساس کدام منطق امنیتی این محل برای اقامت تعیین شد؟

دیگر آنکه چطور پرتابگر تروریست از زمان اقامت شهید در اتاق و نه در جای دیگری در ساختمان مطلع شد؟ و سوال مهم‌تر؛ آیا ممکن بود یا هست که بدون وجود جاسوسانی مهم و نفوذی‌های خطرناک، امکان وقوع چنین تروری وجود داشته باشد؟

هر چه که موشک‌های پیشرفته داشته باشیم و هر چه که از قدرت دفاعی بالا صحبت کنیم و از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قابل اعتنا یاد کنیم، تا زمانی که نتوانیم رخنه‌های امنیتی ناشی از عملکرد نفوذی‌های قدرتمند را برطرف کنیم، از شر چنین خسارت‌هایی و آسیب‌ها و تبعات امنیتی و گاه غیرقابل جبران چنین حوادثی در امان نخواهیم ماند. این گرگ‌های در لباس میش را اگر شناسایی و مجازات نکنیم ضربه خواهیم خورد؛ همچنانکه تا به حال بارها و بارها خورده‌ایم.

منبع: اطلاعات

729543