گزارش هاآرتص از دیوار کج نتانیاهو برای اسرائیل

در یادداشتی در یک رسانه صهیونیستی مطرح شد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او از ابتدای عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر، به جای قبول کردن مسئولیت خود در «بدترین فاجعه تاریخ اسرائیل»، شعارها و تبلیغات دروغین به دنبال صلب مسئولیت از خود بوده‌اند، در حالی که گریزی از نقش آن‌ها در وضع موجود اراضی اشغالی نیست.

تصویر گزارش هاآرتص از دیوار کج نتانیاهو برای اسرائیل

به گزارش سایت خبری پرسون، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او با در پیش گرفتن یک کارزار تبلیغاتی از زمان وقوع عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، به دنبال صلب مسئولیت از خود در رابطه با وقوع بدترین فاجعه در تاریخ رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

در یادداشتی که در روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این‌باره منتشر شده، با اشاره به یورش صهیونیست‌های راست‌گرای افراطی به پایگاه‌های نظامی ارتش این رژیم آمده است: نفوذ به پایگاه‌های ارتش اسرائیل توسط اوباش راست‌گرا که با مداخله فعالانه اعضای ائتلاف حاکم و حمایت کامل برخی دیگر، از جمله وزیر امنیت داخلی انجام گرفت، به نمونه دیگری از تقارن «افراط‌گرایان در هر ۲ طرف» تبدیل شده است.

هاآرتص نوشته است: این تقارن ابداعی در خدمت دروغ بزرگتری است که نتانیاهو و دیگر بخش‌های کارزار تبلیغاتی حامی او از هفت اکتبر در تلاش بوده‌اند آن را اشاعه دهند. این دروغ به دنبال تبرئه کردن کابینه و نتانیاهو از مسئولیت و تقصیرات بزرگ‌ترین فاجعه در تاریخ اسرائیل است.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: اعضای کابینه نتانیاهو و خود او،‌ اول از همه، به جای استعفا در شب هفت اکتبر و دور ماندن از انظار عمومی برای همیشه و اجازه دادن به بقیه برای رسیدگی به فاجعه‌ای که با چشمان کاملا باز اسرائیل را به کام آن کشاندند، خواستند منتظر نتیجه اعلامی کمیسیون تحقیق درباره ابعاد حمله و عوامل منتهی به آن بمانند و نتانیاهو در این باره گفته بود، «الان وقتش نیست.»

هاآرتص نوشت نتانیاهو و کابینه‌اش با زمانی که خریده بودند، با شعار فریبنده «باهم پیروز می‌شویم» و «ساکت، در حال مبارزه‌ایم»، تلاش کردن که این دروغ را شکل داده، آن را به همه جا اشاعه و با افکار عمومی و گفتمان عمومی وفق دهند.

در پایان این مطلب با اشاره به شانه خالی کردن مقامات رژیم صهیونیستی از ضعف عملکرد خود با شعارها و تبلیغات دروغین، آمده است: «باید دروغ‌های آن‌ها را آشکار کرد و باید برایشان روشن شود که این موضوع نادیده گرفته نخواهد شد. این دروغ‌ها با اعتراضات خیابانی چنان نیرومندی مواجه خواهد شد که تا به ‌حال ندیده‌اند».

منبع: ایسنا

729511