سوریه به کره شمالی تسلیت گفت

وزارت خارجه سوریه در پیامی برای کره شمالی ضمن تسلیت به این کشور به دلیل تلفات سیل، با سران، دولت و ملت کُره ابراز همبستگی کرد.

تصویر سوریه به کره شمالی تسلیت گفت

به گزارش سایت خبری پرسون، در بیانیه‌ای که وزارت خارجه سوریه برای کره شمالی منتشر کرد، آمده است: «جمهوری عربی سوریه ضمن ابراز اندوه و همدردی خود با دولت کره شمالی به دلیل تلفات حاصل از وقوع سیل در مناطق نزدیک به رودخانه آمنوک در پی بارش‌های شدید در مرزهای شمالی این کشور به مسوولان آن صمیمانه تسلیت می‌گوید.»

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دمشق در ادامه بیانیه خود بر همبستگی و حمایت سران، دولت و ملت سوریه از کره شمالی تاکید کرده و برای آسیب‌دیدگان این سیل آرزوی بهبودی کرده و تاکید کرد که مردم کره با ایستادن در کنار رهبری خود، از این مصیبت عبور خواهند کرد و به مسیر سازندگی و شکوفایی کشورشان ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA)، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی یک هفته قبل پس از بارندگی بی سابقه در مرز شمالی این کشور، از مناطق سیل زده در شهر «سینویجو» و شهرستان «اویجو» در استان فیونگان شمالی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، بیش از ۵۰۰۰ نفر در مناطق آسیب‌پذیر در برابر سیل در شهر مرزی و این شهرستان جدا افتاده‌اند زیرا سطح آب رودخانه «آمنوک» که به نام رودخانه «یالو» نیز شناخته می‌شود، از سطح خطرناکی فراتر رفته است.

منبع: ایسنا

729497