گریه بوکسور زن الجزایری متهم به ترنس در المپیک/ ویدئو

ایمان خلیف، بوکسور زن الجزایری بعد از راه یابی به نیمه نهایی المپیک پاریس «از ظلمی که به او کردند به خدا پناه برد».

به گزارش سایت خبری پرسون، «فدراسیون جهانی بوکس به من ظلم کرد اما من به خدا پناه می‌برم»، این حرف‌های ایمان خلیف، ورزشکار زن الجزایری بعد از راهیابی به نیمه نهایی مسابقات المپیک پاریس بعد از اتهامات گسترده به او در زمینه ترنس بودنش است. ایمان خلیف به «ترند اول صفحات مجازی ورزشی دنیا» در مسابقات المپیک پاریس تبدیل شده است.

ایمان خلیف پیش از این در سال ۲۰۲۱ از سوی فدراسیون جهانی بوکس به دلیل بالا بودن تستسترون بدنش از مسابقات جهانی محروم شده بود. ورزشکار الجزایری وقتی به موضوع اول المپیک پاریس تبدیل شد که بوکسور ایتالیایی بعد از ۴۶ ثانیه از مبارزه انصراف داد و مدعی شد این ورزشکار الجزایری زن نیست بلکه ترنس است. هجمه‌های زیادی در رسانه‌های ایتالیا علیه این ورزشکار زن مسلمان ایجاد شد و IOC چند بار به صورت رسمی اعلام کرد که ایمان خلیف ترنس نیست و بنا به تست‌های پزشکی یک خانم است.

ایمان خلیف بعد از این پیروزی بزرگ مقابل بوکسور مجارستانی با چشمان گریان می‌گوید که مسئله‌اش مربوط به «کرامت انسان و بانوان» است و برای رسیدن به این آمادگی «۸ سال شب و روز» تمرین کرده است. نشریه النهار الجزایر گزارش می‌دهد که «حملات ناجوانمردانه رسانه‌های غربی علیه این ورزشکار سیاسی بوده» چون این ورزشکار از یک کشور عربی و اسلامی است این حملات صورت می‌گیرد.

منبع: همشهری

729456