شرایط یارگیری نکونام خیلی خوب بود

پیشکسوت استقلال گفت: با توجه به تیم خوبی که نکونام دارد باید ثابت کند که قرعه‌اش خوب بوده هرچند که من خودم به قرعه خوب و بد اعتقادی ندارم.
تصویر شرایط یارگیری نکونام خیلی خوب بود

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن گروسی بازیکن اسبق تیم استقلال درباره شرایط این تیم در فصل بدنسازی، قرعه استقلال در رقابت‌های لیگ برتر بیست و چهارم، شرایط حضور رامین رضاییان در استقلال و وضعیت کوین یامگا صحبت‌هایی انجام داد که آن را در ادامه می‌خوانید:

با توجه به پیروزی استقلال در دیدار دوم تدارکاتی‌اش در ترکیه وضعیت این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

وقتی درباره شرایط تیم می‌شنویم ما نمی‌توانیم خیلی دقیق تصمیم گیری کنیم چون هنوز تیم را ندیده‌ایم. البته یارگیری نسبت به قبل خیلی بهتر بوده و شرایط تمرینات به لحاظ شروع به موقع، ایده‌آل به نظر می‌رسد.

اوضاع نقل و انتقالات و یارگیری استقلال چطور است؟

با توجه به حضور ۸۰ درصد از نفرات حاضر در لیست نکونام باید گفت که شرایط یارگیری هم خیلی خوب بوده گرچه باید ثبت شدن قراردادهای شان را هم ببینیم تا مطمئن تر شویم.

درباره قرعه کشی این تیم در لیگ برتر بیست و چهارم گفته می‌شود که هفته‌های اول قرعه خوبی نصیب استقلال شده نظر شما چیست؟

در رابطه با قرعه کشی من کاری به این مسائل ندارم. همه ابتدای فصل می‌گویند ما برای قهرمانی تیم بسته‌ایم. بعد از مدتی می‌گویند می‌خواهیم سهمیه بگیریم. سپس می‌گویند می‌خواهیم در لیگ بمانیم و... این بهانه‌ها به هیچ وجه خریدار ندارد. من معتقدم ما باید از روز اول لیگ را قوی شروع کنیم. به خاطر همین می‌گویم که اصلاً قرعه مهم نیست. از طرفی نکونام با توجه به تیمی که دارد باید هر قرعه سختی را آسان کند.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

متاسفانه در سال‌های اخیر این بهانه باب شده که عده‌ای می‌آیند می‌گویند ما چهار هفته اول باید به آمادگی و هماهنگی لازم برسیم و به همین خاطر خیلی روی این امتیازات حساب باز نمی‌کنند. در حالی که در دور برگشت رقابت‌ها سخت‌تر می‌شود و هرچه امتیاز در بازی‌های اول بیشتر جمع کنیم به نفعمان است. من همیشه به استقلال و نتیجه‌اش خوشبین بودم و با توجه به یارگیری خوب، شرایط خوب و آرامشی که امسال در تیم حضور داشته خوشبینانه معتقدم که دیگر بهانه ای وجود ندارد و استقلال باید برود و قهرمان شود.

رامین رضاییان در مدتی که به استقلال آمده تا حدی از سوی طرفداران پرسپولیس تحت فشار بوده به نظر شما این مسائل روی عملکرد او در تیم استقلال تاثیر منفی خواهد داشت؟

رامین رضاییان همواره در طول سال‌های حضورش در فوتبال ایران ثابت کرده که یک جنگجوی کامل است. رضاییان بیدی نیست که با این بادها بلرزد. زمانی هم که از تیم ملی دور ماند و او را به بازی نمی‌گرفتند، به محض دعوت شدن و بازگشت، دیدیم که چطور با قدرت آمد و فیکس تیم ملی شد. بنابراین او این توانایی را دارد که بر مشکلات غلبه کند. او همواره فصل قبل جزو بهترین‌های سپاهان بود و دیدیم که در آسیا هم چطور برای تیمش گل زنی می‌کرد. بنابراین قطعاً مطمئنم که او در استقلال می‌تواند موفق شود.

با توجه به وضعیت چشم کوین یامگا فکر می‌کنید این بازیکن با این شرایط بتواند به استقلال در فصل آینده کمک کند؟

شخصا کوین یامگا را دوست دارم. او در این سال‌هایی که در استقلال بوده اصلاً حاشیه ایجاد نکرد. هر زمان هم که برای تیم میدان رفت زحمت کشید و موثر بود. اما اینکه با این وضعیت می‌تواند بازی کند یا نه من به یک موضوع مهم می‌پردازم. اینکه بازیکنان خارجی وقتی بدانند فوتبال بازی کردن به سلامتی‌شان لطمه می‌زند بدون شک یک درصد هم ریسک نمی‌کنند.

یعنی او خیالش از خودش راحت است؟

مطمئن باشید اگر یامگا می‌دانست فوتبال بازی کردن برایش خطرناک است این کار را انجام نمی‌داد. از طرفی نکونام هم خیالش راحت است که مشکلی برای یامگا بوجود نمی‌آید. به همین خاطر است که او را بازی می‌دهد.

منبع: خبرورزشی

729326