مصر از لبنان در مقابل تهدیدات اسرائیل حمایت خواهد کرد

وزارت امور خارجه مصر از رایزنی تلفنی وزیر امور خارجه این کشور با همتای لبنانی خود درباره تحولات اخیر در منطقه و تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه بیروت خبر داد.

تصویر مصر از لبنان در مقابل تهدیدات اسرائیل حمایت خواهد کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که «بدر احمد محمد عبدالعاطی» وزیر امور خارجه مصر در تماس با همتای لبنانی خود، حمایت و پشتیبانی مصر از لبنان را در راستای مقابله با تهدیدات علیه آن اعلام کرد.

عبدالعاطی همچنین از تشدید تنش در منطقه و اثرات بالقوه آن بر امنیت لبنان ابراز نگرانی کرد.

وزیر امور خارجه مصر در ادامه به اقدامات و تماس‌هایی که قاهره برای مهار تنش‌ها در منطقه انجام می‌دهد، اشاره کرد.

در پی حمله اخیر رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت و شهادت «فواد شکر» فرمانده جهادی حزب‌الله لبنان منابع رسانه‌ای احتمال شکل‌گیری جنگی گسترده میان دو طرف را پیشبینی کرده‌اند.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در اثر این حمله‌ها، تاکنون برخی از پایگاه‌های رژیم اسرائیل حدفاصل این منطقه با جنوب لبنان نابود شده و ادوات نظامی از قبیل تانک‌ها، نفربرها و خودروهای زرهی صهیونیست‌ها نیز هدف مقاومت لبنان قرار گرفته و شمار زیادی از نظامیان صهیونیستی نیز به هلاکت رسیده‌اند.

در ماه‌های اخیر، بسیاری از تحلیلگران و فرماندهان ارشد سابق رژیم صهیونیستی با انتقاد از عملکرد کابینه و ارتش این رژیم به درماندگی اسرائیل در جبهه جنگ با حزب الله اذعان کرده و گفته‌اند که حزب‌الله را بسیار قوی‌تر و آماده‌تر از جنبش حماس می‌دانند که غزه را به باتلاقی برای این رژیم تبدیل کرده است.

منبع: ایرنا

729294