اعلام پرتقاضاترین مرز زمینی برای خروج زائران اربعین

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۹۵ درصد متقاضیان سفر اربعین مرزهای زمینی را برای خروج انتخاب کرده‌اند و مرز مهران بیشترین متقاضی را داشته است.
تصویر اعلام پرتقاضاترین مرز زمینی برای خروج زائران اربعین

به گزارش سایت خبری پرسون، حمیدرضا محمدی گزارشی از آخرین وضعیت ثبت‌نام سفر اربعین در سامانه سماح تا بعدازظهر سه‌شنبه ۹ مردادماه ارائه کرد و با این تاکید که ثبت‌نام در این سامانه برای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای و برنامه‌ریزی در کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین ضروری است، گفت: تا ظهر روز سه‌شنبه ۹ مرداد ماه حدود ۶۵۰ هزار نفر در سامانه سماح، نام‌نویسی قطعی کرده‌اند، که حدود ۶۴ درصد آنها، آقا و ۳۶ درصد متقاضیان خانم هستند.

او ادامه داد: تا کنون حدود ۹۵ درصد متقاضیان برای خروج از مرزهای زمینی درخواست خود را در سامانه ثبت کرده‌اند. از این جمع، حدود ۶۰ درصد قصد خروج از مرز مهران را دارند و ۲۰ درصد مرز شلمچه، ۹ درصد مرز خسروی، ۵ درصد مرز چذابه و ۵ درصد مرز هوایی را انتخاب کرده‌اند و باقیمانده نیز برای خروج از دیگر مرزهای زمینی ابراز تمایل کرده‌اند.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت همچنین گفت: از متقاضیانی که به صورت زمینی درخواست عزیمت به عراق در ایام اربعین را ثبت کرده‌اند، ۴۲ درصد قصد عزیمت با استفاده از وسیله نقلیه شخصی را دارند.

او با این اشاره که این آمار موقت بوده و در روزهای آینده به‌روز رسانی می‌شود، افزود: از متقاضیان سفر اربعین می‌خواهیم که نام‌نویسی خود در سامانه سماح را به روزهای آخر موکول نکنند و هرچه زودتر در سامانه samah.haj.ir نام‌نویسی کنند. مبنای برنامه‌ریزی‌های کمیته‌های مختلف ستاد مرکزی اربعین، تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه سماح است، بنابراین باید به این مهم توجه ویژه‌ای شود.

محمدی اضافه کرد: متقاضیان اربعین ۱۴۰۳ نام‌نویسی خود را در سامانه سماح با انتخاب بسته بیمه‌ای و واریز مبلغ آن و دریافت کد رهگیری کامل کنند.

منبع: ایسنا

728903