امباپه ۸۰ درصد از سهام باشگاهی را خرید

کیلیان امباپه با خرید ۸۰ درصد از سهام باشگاه دسته دومی فرانسه به جوان‌ترین بازیکن فعال صاحب باشگاه حرفه‌ای تبدیل می‌شود.
تصویر امباپه ۸۰ درصد از سهام باشگاهی را خرید

به گزارش سایت خبری پرسون، کیلیان امباپه باشگاه دسته دومی فرانسه «مالرب کان» را می‌خرد تا به جوان‌ترین بازیکن فعال صاحب یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال اروپایی تبدیل شود. ستاره جدید رئال مادرید حدود ۱۵ میلیون یورو از طریق صندوق سرمایه‌گذاری خود، کوالیشن کپیتال، در این باشگاه سرمایه‌گذاری کرده تا ۸۰ درصد از سهام باشگاه را به دست آورد و همچنین بخشی از بدهی باشگاه را پرداخت خواهد کرد.

امباپه جایگزین سهامدار قبلی، صندوق سرمایه‌گذاری آمریکایی اوک‌تری، خواهد شد که ۸۰ درصد از سهام باشگاه را در سال ۲۰۲۰ خریداری کرده بود. ۲۰ درصد باقیمانده سرمایه در اختیار پیر آنتوان کاپتون، رئیس فعلی هیئت نظارت باشگاه است.

کان پس از سقوط از لیگ دسته یک در ماه می ۲۰۱۹ در لیگ ۲ حضور دارد. رابطه بین امباپه و کان به گذشته‌های دور برمی‌گردد. امباپه در ۱۳ سالگی در سال ۲۰۱۴ به امضای قرارداد با این باشگاه خیلی نزدیک بود اما در نهایت با موناکو قرارداد امضا کرد. همانطور که ESPN گزارش داده، انتظار می‌رود «زیاد حمود» رئیس جدید کان شود. حمود یکی از دوستان نزدیک کاپیتان فرانسه است و مسئولیت شرکت حقوق تصویر او را نیز بر عهده دارد. سایر نزدیکان امباپه نیز می‌توانند برای تصدی پست‌های دیگر وارد این باشگاه شوند.

منبع: ایرنا

728895