درخواست اسقف اعظم ارمنی برای تحریم بازی‌های المپیک

در پی تمسخر مسیحیان در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس، «ساهاک ماشالیان» اسقف اعظم ارمنی خواستار تحریم این بازی‌ها شد.

تصویر درخواست اسقف اعظم ارمنی برای تحریم بازی‌های المپیک

به گزارش سایت خبری پرسون، این اسقف مسیحی که در جریان یک مراسم دعا و نیایش سخن می‌گفت، خطاب به جامعه مسیحیان این پرسش را مطرح کرد: هنگامی که در مقابل شما مسیح (ع) مورد تمسخر قرار می‌گیرد، طرفدار چه کسی هستید؟

وی افزود: من به طور شخصی بازی‌های المپیک را اصلا تماشا نمی‌کنم و حتی اگر ورزشکاران ارمنستان مدال طلا کسب کنند نباید اظهار خوش حالی کنیم.

این اسقف اعظم ضمن محکوم کردن تمسخر مسیح (ع) و مسیحیان اعلام کرد المپیک دیگر نمادی از صلح نیست و رویکرد این مسابقات ضد مسیح و مسیحیت است، اما جامعه مسیحیت در مقابل این بی احترامی ها و اهانت سکوت کرده است.

ساهاک ماشالیان همگان را به خداوند یکتا قسم داد و درخواست کرد تا پیروان مسیح سکوت خود را بشکنند و اعتراض خود را نشان دهند.

وی افزود:من اعتراضم را به کمیته اجرای بازی‌های المپیک ارسال خواهم کرد.

در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در ۲۶ ژوییه (۵ مرداد) ،گروهی با اجرایی تمسخرآمیز تابلوی «شام آخر» لئوناردو داوینچی را به نمایش درآوردند.

بخش هایی از این نمایش در شبکه های اجتماعی به طور گسترده پخش و با انتقادات بسیاری رو به رو شده است.

کشورهای مختلفی همچون روسیه و مجارستان از مراسم افتتاحیه و نمایش های آن انتقاد کردند.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان معتقد است این افتتاحیه نشان داد غرب با فقدان فرهنگ و اخلاق رو به رو شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگو رییس جمهوری روسیه نیز در پیامی اعلام کرد در این مراسم لحظه های بسیار «مشمئز کننده‌ای» وجود دارد و از اینکه کمیته بین المللی المپیک با آنها موافقت کرده ابراز ناامیدی و نارضایتی کرد.

منبع: ایرنا

728774