افزایش دو برابری ترافیک اینترنت مصرفی داخلی و بین الملل در دولت سیزدهم

وزیر ارتباطات گفت: با توسعه زیرساختهای ارتباطی و حمایت‌های انجام شده از سکوهای بومی در ۳ سال گذشته، ترافیک تولید داخل کشور تا ۴ برابر افزایش و همزمان میزان ترافیک مصرفی بین‌الملل هم افزایش ۵۰ درصدی داشته و  مجموع حداکثر ترافیک مصرفی داخلی و بین‌الملل هم افزایش ۲ برابری را ثبت کرده است.
تصویر افزایش دو برابری ترافیک اینترنت مصرفی داخلی و بین الملل در دولت سیزدهم

به گزارش سایت خبری پرسون، پیام‌رسان‌های داخلی ظرفیت‌هایی هستند که برای برطرف کردن نیازهای مردم، اطلاع‌رسانی، تبادل اطلاعات و موارد دیگر ایجاد شده‌اند. با مروری بر سال‌های گذشته می‌توان دریافت که رشد و توسعه پلتفرم‌های بومی و نوعی خروج از سلطه پلتفرم‌های خارجی همزمان با شروع به کار دولت سیزدهم به عنوان یکی از وعده‌های مهم مورد توجه قرار گرفت.

این موضوع در گذشته هم وجود داشته اما در دولت سیزدهم برای اینکه بتوان از پیام‌رسان‌ها در سطح ملی استفاده کرد، به صورت جدی حمایت‌هایی از آنها انجام شد. البته این حمایت‌ها به معنی دخالت در کار پیام‌رسان‌ها نبود اما در حوزه‌های زیرساختی، وزارت ارتباطات انواع و اقسام حمایت‌های لازم برای تبیین زیرساخت‌های ابری را انجام داده است.

بنابر اعلام مسئولان، وزارت ارتباطات در این سالها تماما در کنار پلتفرم‌ها و سکوهای داخلی بوده و کاری که باید انجام دهند این است که زیرساخت‌های پردازشی و ذخیره‌سازی را برای آنها فراهم کند. در کنار همه اقدامات حمایتی مانند معافیت‌های مالیاتی و رشد و توسعه پلتفرم های بومی اکنون تعداد کاربران فعال در سکوهای داخلی بیش از پنج تا ۱۰ برابر شده است؛ به عنوان مثال کاربران حاضر در یک پیام رسان به بیش از ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار فعال رسیده و حضور مردم در این پلت‌فرم‌های داخلی ۱۰ برابر شده است. ‌

همچنین در سه سال گذشته ۵۰۰ هزار کسب‌ و کار جدید در سکوهای داخلی راه‌اندازی شده است.

در این راستا عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی از نحوه عملکرد وزارت ارتباطات در مدت سه ساله گذشت درباره سکوهای بومی اظهار کرد: با توسعه زیرساختهای ارتباطی و حمایت‌های انجام شده از سکوهای بومی در ۳ سال گذشته، ترافیک تولید داخل کشور تا ۴ برابر افزایش و همزمان میزان ترافیک مصرفی بین‌الملل هم افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

وی افزود: مجموع حداکثر ترافیک مصرفی داخلی و بین‌الملل هم افزایش ۲ برابری را ثبت کرده است.

گفتنی است وی چندی پیش در حاشیه جلسه هیئت دولت در این زمینه توضیح داد که مجموع حداکثر ترافیک مصرفی مردم در روز چه داخلی و چه خارجی نزدیک ۶ ترابیت بر ثانیه بود که الان به ۱۲ ترابیت بر ثانیه رسیده است. ترافیک بین‌الملل ما ۵۰ درصد افزایش داشته و ترافیک داخل ۳ تا ۴ برابر شده است و به ۶ ترابیت بر ثانیه رسیده است. سهم سکوهای داخلی افزایش چشمگیر داشته است.

منبع: ایسنا

728746