۵۵۲ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان فارس بیمه می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از آموزش ۴۵۲ نفر هنرجو صنایع‌دستی در ۳ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این تعداد هنرجو در ۸ رشته صنایع‌دستی آموزش‌ دیده‌اند و نیز اقدامات لازم برای بیمه ۵۵۲ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان انجام شده است.
تصویر ۵۵۲ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان فارس بیمه می‌شوند

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد ثابت اقلیدی امروز ۹ مردادماه با تاکید بر حفظ و توسعه هنرهای سنتی، گفت: به منظور صیانت از ارزش‌های والای فرهنگی_هنری و توسعه و ترویج هنرهای سنتی و صنایع‌دستی استان، کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف صنایع‌ دستی در سطح استان فارس برگزار شد.وی افزود: این آموزش‌ها شامل رشته‌های گلیم‌بافی، نگارگری، خاتم‌کاری، ساخت‌وساز های سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، سراجی سنتی، معرق، منبت و مشبک چوب، خراطی و رودوزی سنتی و غیره است و تعداد گواهینامه‌های صادرشده از کلاس‌های آموزشی، در شهرستان‌های شیراز، داراب، جهرم و اوز به ۱۵۰ مورد رسیده است.

ثابت اقلیدی ادامه داد: در مدت مذکور ۲۰۴ مورد صدور و تمدید کارت پروانه تولید انفرادی، ۱۱ مورد صدور و تمدید کارت پروانه تولید کارگاهی و ۳۵۴ مورد صدور کارت شناسایی صورت گرفته است، همچنین اقدامات لازم برای بیمه ۵۵۲ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، تصریح کرد: صدور ۱۱۰ کارت منزلت و مستندسازی و ساخت ۶ فیلم در رشته‌های جوک کاری، منبت، خاتم، مسگری، قلم‌زنی، دست‌بافت‌ها، گلیم‌بافی و همچنین ۱۳ نشست کارگاه آموزشی و همایش و سمینار از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سه ماه اول امسال است.

ثابت اقلیدی در ادامه بر لزوم برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی در سطح استان تأکید کرد و گفت: این بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها به‌صورت فصلی و مناسبتی در تمامی شهرستان‌های استان فارس برپا می‌شود. برای نمونه می‌توان به برپایی ۳۷ نمایشگاه دائمی و ۴۰ نمایشگاه موقت نوروزی اشاره کرد، همچنین در ایام نوروز ۴۶ کارگاه فعال در سطح استان به اجرای برنامه کارگاه گردی پیوستند.

وی افزود: ۵ ورک‌شاپ و نمایشگاه صنایع‌دستی در اماکن تاریخی عمارت کلاه‌فرنگی، سعدیه حافظیه و غیره برگزار شد و نیز برگزاری نمایشگاه و بازارچه محصولات و روستاهای جهانی در محور ورودی باغ تاریخی عفیف‌آباد در ۱۶ غرفه از ۱۶ شهر و روستاهای جهانی از اقدامات ۳ ماهه معاونت صنایع‌دستی است.

منبع: ایسنا

728737