چرا رژیم صهیونیستی در المپیک پاریس شرکت کرد؟

سیاست یک بام و دوهوای مسوولان کمیته بین‌المللی المپیک در این دوره بیش از هر زمانی نمایان شده جایی که رژیم صهیونیستی با کشتار بی‌رحمانه در غزه یکی از کشورهای حاضر در پاریس است.

تصویر چرا رژیم صهیونیستی در المپیک پاریس شرکت کرد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از مهمترین شعارهای کمیته بین‌المللی المپیک ترویج صلح، برادری و دوستی در میان ملل مختلف است، اما این شعار در مواردی تحت تاثیر نفوذ قدرت‌های غربی قرار گرفته تا جایی که برخی کارشناسان از آن به عنوان سیاست یک بام و دو هوای مسوولان جهانی یاد می‌کنند.

در سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک، کشورهای روسیه و بلاروس به خاطر مسائل ناشی از جنگ با اوکراین از حضور در المپیک محروم شدند و حتی شمار کمی از قهرمانان این کشور باید با شرایط خاص در آوردگاه بزرگ جهانی حضور داشته باشند که مهمترین آن، حضور به عنوان ورزشکار بی طرف و استفاده نکردن از پرچم در حین مسابقات و در زمان توزیع مدال است.

هر چند که برخی این اقدام کمیته بین‌المللی المپیک را گامی در جهت پیشگیری از جنگ در سطح جهان می‌دانند اما واقعیت آن است که شعار صلح کمیته بین‌المللی المپیک تنها مربوط به چند کشور است و سیاست دوگانه این نهاد زمانی نمایان می‌شود که ورزشکاران رژیم صهیونیستی در المپیک حضور دارند به گونه‌ای که اکنون دولت فرانسه به جای پافشاری بر سیاست‌های ترویج صلح، خود به محافظ ورزشکارانی تبدیل شده که زاده سیاست‌های جنگ‌طلبانه در جهان هستند.

در فلسطین یک جنگ تمام عیار در جریان است و تاکنون نزدیک به ۴۰ هزار شهید و صدها هزار نفر مجروح و بی خانمان بر جای گذاشته است.

با وجود تهاجم رژیم صهیونیستی و کشتار بی‌رحمانه در غزه، ورزشکاران این رژیم نه تنها از حضور در المپیک منع نشدند بلکه دولت فرانسه تدابیر خاصی برای حفاظت از آنان در دهکده المپیک در دستور کار قرار داده است.

با آغاز بازی‌های المپیک، موج اعتراضات ضد صهیونیستی در کشورهای مختلف جهان و حتی در فرانسه به عنوان میزبان المپیک برای اخراج ورزشکاران رژیم صهیونیستی ایجاد شده است.

منبع: ایرنا

728596