افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب در کاشان

هم‌زمان با افزایش چشم‌گیر دمای هوا در یک هفته گذشته، مصرف آب مشترکان شرکت آب و فاضلاب کاشان ۱۸ درصد افزایش یافت.
تصویر افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب در کاشان

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ یاسر اسماعیلی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان کاشان اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده، در ازای هر درجه افزایش دمای بالای چهل درجه، مصرف مشترکان کاشانی بین ۲.۵ تا ۶ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: شرکت آبفای کاشان در هفته گذشته از همه ظرفیت خود برای تأمین آب آشامیدنی مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل استفاده کرد و چاه‌هایی که برای شرایط اضطراری حفر شده، وارد مدار شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه منابع تأمین آب آشامیدنی در منطقه کاشان محدود است، گفت: باید با همکاری هم تلاش کنیم تا با افزایش دما، روند مصرف آب سیر صعودی پیدا نکند و در شرایط بحرانی پیش‌رو چاره‌ای غیر از مدیریت مصرف وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان ادامه داد: به‌صورت ۲۴ ساعته فشار شبکه و حجم مخازن در مناطق مختلف کنترل شده است تا مشترکان با قطعی آب مواجه نشوند.

وی از مشترکان شرکت آب و فاضلاب خواسته در روزهای پیش‌رو، از آب آشامیدنی برای مصارف غیرضروری مانند شست‌وشوی منزل و وسایل نقلیه و آبیاری غرقابی باغچه‌ها به‌ویژه در مناطق کوهستانی که مقصد گردشگران است، خودداری کنند.

اسماعیلی کاهش زمان استحمام به پنج دقیقه، رعایت پروتکل‌های مصرف بهینه آب در زمان شستشوی ظروف، جلوگیری از چکه کردن شیرهای آب و کولرهای آبی و قرار ندادن این کولرها در زیر نور مستقیم خورشید را از موارد مهم برای صرفه‌جویی در مصرف آب دانست و افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب در شرایط بحرانی کنونی، نوعی سقایی است و هر شهروند با صرفه‌جویی نقش به‌سزایی در تأمین آب آشامیدنی سایر همشهریان دارد.

منبع: فارس

728469